måndag 9 juli 2012

Det var det...


Helgen är avklarad och nedräkningen till semestern är påbörjad!


Hur var då själva dagen D, bröllopsdagen. Alltså, jag har nog inte smält den än och kommer leva på den länge, länge. Att komma till hotellets reception, lämna ifrån sig nycklarna till bilen och få den parkerad... åka upp till 22:a våning (Gothia har 23 våningar och den 23:e tillhör restaurangen)... utsikten mot liseberg och med fri skumpa på rummet.... var man i himlen eller vad?


Tillsammans med älsklingen spenderades dagen i stan på en bar och shoppingrunda... åt vid helt ovana tider för min del, mat som inte alls "stod på listan" eller på tiden. Levde!!


Kan ju för alla som ska spendera kvällen i Göteborg varmt rekommendera detta fantastiska ställe... har även en restaurang att ge några stjärnor till - Incontro! Vilken service!! Vilken mat!! Vi beställde 5-rätters med ett passande glas till var rätt utvalt av ställets somelier, dock orkade vi inte alla rätter men det hör inte till saken, det var magiska ögonblick! Kvällen avslutades i restaurangens pianobar, dock inte dinglandes med benen utan snarare skrålandes vid sidan av, i ren o skär glädje och i accompanjang av flertal.


Behöver jag säga att jag mådde bättre än bäst? Behöver jag säga att allt som har med mat och ätstörning inte ens existerade? Behöver jag säga att DET är livet!!


Väl hemma så är tankarna där igen, men med detta i bagaget så känner man att det faktiskt finns en annan verklighet. Fine att man kanske inte har varken tid eller råd att leva just detta lyxliv varje dag men det är inte det som är poängen, det är känslan -det GÅR!





.

5 kommentarer:

  1. Låter underbart!
    Vilken perfekt tajming när du som bäst behövde inspireration för att orka kämpa vidare.
    Hoppas du kan behålla känslan och energin till dagar som känns tunga. Känslan av liv, lust och glädje. För den känslan finns inte i det sjuka liv vi annars väljer att leva.
    Kram från lilla jagar

    SvaraRadera
  2. Jag tror det är sådant här man behöver med jämna mellanrum - en välkommen, härlig påminnelse om att livet kan vara så mycket mer än kalorier och viktångest. Inspirerande läsning!

    Kram <3!

    SvaraRadera
  3. Att det finns och att det går att komma förbi ätstöringen till den här andra världen! Det är märkligt hur det kan bli när man får miljöombyte. När jag har varit sjuk har allt gått så mycket bättre när vi inte varit hemma. Och så på hemmaplan-allt kom tillbaka över mig igen.

    SvaraRadera
  4. Det går att ta semester från ätstörningen ibland! Tack och lov. Lev på den känslan länge och låt den sporra dig att fortsätta i samma spår. Och låt inte ÄTSTÖRNINGEN ge dig dåligt samvete för att du glömde bort den för några dagar. Jag vet att man lätt halkar in på det spåret!

    SvaraRadera
  5. Åh, va glad jag blir att ni fick uppleva detta - både du och maken.

    Precis som de andra känner jag igen det där med "dubbel" semester - får man komma bort och leva annorlunda för en stund kan man glömma allt det onda på ett helt annat sätt. Ett av mina största steg mot tillfrisknande var faktiskt en charterresa (all inclusive och allt) med min då 6-åring. Vi hade bara mysigt, åt och drack vad vi ville och aktiverade oss minimalt. Ibland behöver man lämna sin invanda verklighet. Och i bästa fall lyckas man, precis som du, ta med känslan av att det faktiskt GÅR med tillbaka till vardagen. Lite extra kraft att mot bort alla dumma tankar.

    Och du - den blå klänningen verkar ha varit en riktig succe: du ser jättefin ut!

    SvaraRadera