lördag 14 juli 2012

Orka

Orka.... Stå ut... Uthärda... Vinn!


Lite så är det, man måste både orka, stå ut och genomleva för att vinna. Just nu känns livet i sin helhet mest på paus, semesterkoman har verkligen gett sig till känna. Jag är ingen som varvar ner första veckan, det är redan avklarat, gudagåva?


Stå emot och orka är mina ledsagare i detta nu. Jag avskyr mig själv, mitt yttre och det som händer. Jag äcklas och ser ner på det, jag är rädd och jag är förbannad. Men jag genomlever det. Jag uthärdar och jag lever. Fine att vikten faktiskt står still men det känns annorlunda, hjärnspöken och diverse fantasier ska man inte ge rygg åt.


Återigen vill jag poängtera viktigheten av att byta fokus, bryta mönster och tänka nytt - tänka rätt. Ok att allt inte känns wow, men so! Belysa det positiva, göra glada saker, saker som ger energi, rikta tankar och beteenden mot det som verkligen betyder något är en viktig insikt och något man måste efterleva, inte bara just inse.





Så, nu byter vi fokus. Om ni inte redan provat detta fantastiska Alsace vin så måste ni göra det! Jag lovar att ni inte blir besvikna. Personligen tycker jag det passar perfekt både i sin enkelhet, kallt med en frusen jordgubbe i botten. Eller till en thaigryta med någon god curry. 

Vad är bättre än nyplockade, smörfrästa kantareller, direkt från skogen till pannan. Gissar att vinet passar även till detta med sin lagom fruktighet och sötma. 


.

1 kommentar:

  1. Hoppas kantarellerna smakade bra och att du stannade upp och njöt.
    Jag håller verkligen med att livet känns som i pausläge. Känns som jag sitter på åskådarplats och ser på när livet sakta går.
    Önskar mer än att bara uthärda. Jag vill njuta och känna. Känna glädje, kärlek och lycka. Undrar ofta om andra med ätstörning också tappat känslorna.
    Du har helt rätt i vikten av att byta fokus.
    Vi får använda vårt hat och våran ilska till något konstruktivt mot våra röster och hjärnspöken. Till att trottsa och göra tvärtom mot vad de säger. Till att leva, njuta och äta det vi faktiskt vill och behöver.
    Ta väl hand om dig och njut av semester.
    Lev väl kram lilla jag

    SvaraRadera