fredag 6 juli 2012

Glest

Ja det är och kommer förbli glest mellan inläggen i sommar.... jag har helt enkelt inte tid, inte lust heller alltid heller för den delen. Försöker fokusera mer på mitt friska liv även om jag vet att jag förtillfället är i en "kompromissfas" med anorexin. Jag är väl medveten om att det inte går att kompromissa, att det inte går att ha kakan och äta den, att det inte leder till något positivt om man så bara ger ett finger - då åker hela handen.


Men sån är statusen nu och jag försöker därför greppa allt friskt, positivt som jag bara kan.


Något positivt som hänt det sista är att jag och maken, på kort varsel fick barnvakt, gick och såg Madonna när hon uppträdde på Ullevi i onsdags! Fy fasen vilket ös!! Tyvärr tycker jag att damen i fråga var lite väl mycket diva när hon uppträdde 2,5h senare än utsagt (fatta vad trött man var i rygg och fötter - vi stod längst fram!). Men i slutändan var det värt det, hon var grym!





Sen har vi ju lite andra roliga saker som väntar... Det är ju denna helgen jag och maken firar bröllopsdag. På söndag är det 6 år sedan vi gifte oss, abonnerade en herrgård och bjöd alla nära och kära på en brakfest. På söndag är det 7 år sedan vi träffades första gången, när kärleken slog till som en blixt från klar himmel. Samma kärlek som finns kvar än idag. Visst är det vardag som oftast, särskilt när vi inte har egentid, men så fort vi får ögonblick för oss själva så är det som att dra tillbaks tiden - den där känslan, det magiska, den finns där och ingen av oss har någonsin tvivlat, det är vi.





Ser rätt nice ut, eller hur? 


Förresten, även om jag glesar ut inläggen, så finns jag alltid här och det är bara att skicka mail som vanligt - jag är rätt snabb på att svara, svarar på allt och låter inget glida förbi.


.



7 kommentarer:

  1. Skönt ändå att "höra" av dig!
    Nog är det härligt med den där självklara kärleken, som kan vara MINST lika stark efter sex års äktenskap och en stundtals hektisk småbarnsperiod. Hoppas ni får en riktigt trevlig helg tillsammans!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra från dig.
    Har faktiskt varit lite orolig för dig.
    Men det låter ju som du har koll på läget.
    Kul att du och maken har så mycket bra tid tillsammans. Och att du väljer att fokusera på det som är friskt och som betyder något för dig. Jag tror att det är ett bra sätt för att ge sjukdomen mindre kraft.
    Just nu känner jag annars igen mig i ditt mående. Hade hoppats och faktiskt trott att jag skulle kunna lyssna mer på kroppen och mitt friska jag under min semester. Men så blev det inte riktigt jag har låtit kalorier, kompensation o träning få alldeles för mycket tid och utrymme.
    Men det är bara ta nya tag och se det som faktiskt är bra och de fram steg man faktiskt gör.
    Tack för din tid och dina kloka tankar.
    Ha en toppen helg och njut av det goda i livet.
    Hörs när tid, lust och energi finns.
    Liv väl kram lilla jag

    SvaraRadera
  3. Skönt o höra från dig.
    Har faktiskt varit lite orolig över dig och ditt mående.
    Men nu känns det bättre.
    Känns ändå som du har en bra självinsikt och att du är medveten om att du fastnat i fel tankar.
    Jag känner igen mig i ditt mående just nu. Hade hoppats och faktiskt trott att jag skulle kunna lyssna mer på kroppen och mitt friska jag under semestern. Men istället har jag låtit sjukdomen och ångesten styra. Har lagt alldeles för mycket tid o energi på kalorier, kompensationstänk och träning.
    Men men det är bara hitta fokus och köra på. Det finns ju trotts allt bra saker också.
    Kul att du o maken får så mycket tid för er själva och att ni gör saker som får er att må bra.
    Hoppas ni får en toppen helg.
    Tack för din tid och dina kloka tankar.
    Lev väl och njut av stunden så höra vi när tid, lust och energi finns.
    Kram från lilla jag

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att set är bra att du lyssnar på din känsla att inte blogga då mycket nu. Känner själv att man fokuserar på mycket annat nu.... Hoppas däremot på att du inte slutar att blogga!
    Jag tror att du och din man kommer få det riktigt trevligt :). Även om jag bor i Göteborg så hade jag gärna tagit in på det hotellet!! Glöm inte att du är stark <3

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad härligt det låter. Det är bra att du gör medvetna val och lyssnar. SOm du säger, greppa tag i det friska och positiva.
    Det låter så underbart att ha mött den där kärleken, och att den fortfarande håller i sig.
    Kram och ha det så bra!

    SvaraRadera
  6. Rätt-fokusera på det positiva och friska i livet! Njut av sommaren och av att vara med din familj.

    SvaraRadera
  7. Förlåt att det här blir lite av "reklam", men det är vekligen för en god sak! Jag har gjort en grupp på facebook där man kan stötta och få stöd av andra, i sin kamp mot ett friskare liv. Det är främst för personer som försöker bli friska från sin ätstörning, personer som har blivit friska, personer med någon i sin närhet med en äs. Det är bara att gå med i gruppen! http://www.facebook.com/groups/444774372223257/#!/groups/444774372223257/?bookmark_t=group Kram!

    SvaraRadera