onsdag 30 november 2011

Jul på Liseberg

Tänkte prova på att bara vara Hanna en stund idag. Tänker inte tänka på att jag är sjuk. Tänker inte tänka på att jag ska bli frisk. Tänker inte överhuvudtaget ägna en endaste tanke åt något annat än bara njutning.

Idag tar jag en tur till storstan, närmre bestämt Göteborg och Liseberg!

Gissa vem som redan i entrén lägger benen på ryggen och siktar på sameland! För är det något jag älskar är det renkött, viltkött! Ostar! Kommer provsmaka tills mor min får rulla iväg mig, rulla mig mot det traditionella julkuleköpet. För varje år köper jag en munblåst julkula, bara en. Bara för att.


Ta hand om er alla fina och glöm inte att det är OK att stänga av allt ibland. Det fungerar inte i långa loppet men för dagen kan det vara som en oas. Man behöver få andrum.


För man är ju, som jag sagt så många gånger innan, inte en sjukdom, utan en person MED en sjukdom.





.

1 kommentar:

  1. Hoppas att du haft en riktigt, riktigt bra dag. <3

    SvaraRadera