söndag 21 oktober 2012

Tid


Tid är nog det mest underskattade som finns och det som tas mest för givet.


Jag kan inte fatta att det är söndag redan, jag har inte hunnit varken vila eller fått tid för återhämtning än. Jag har inte jobbat heltid på väldans många år, jag har definitivt inte jobbat mer än heltid på än fler år. Det känns i kroppen och själen kan jag lova. Det enda jag önskar mig just nu är tid, tid och mer tid.


Veckan som förlupit har inneburit en hel del utmaningar som jag har varit dålig på att bemöta, eller vissa bättre andra sämre om man ska vara ärlig. Men inget ont som inte har något gott med sig, jag ser ju tydligt vart jag brister och man lär sig av sitt eget beteende. Att göra sig själv medveten är A och O. Se, Lyssna, Lära - Förändra.


Nästa vecka, en vanlig vecka, blir det att ge sig på C:s utmaning till mig. Det kommer gå vägen, jag vet det men jag är ändå lite rädd att mitt kontrollbehov kommer styra upp det snarare än tvärtom. Men jag får väl i detta läge helt enkelt.... gilla läget, våga lita på någon annan. Som hon själv sa när jag kontrade hennes utmaning med ärligheten om att jag kommer ju för tusan gå ner i vikt av det här - "jamen då rättar vi till det då, en sak i taget".



Det är väl kanske just det - en sak i taget. Inte fokusera så långt fram utan här och nu. Vilket jag har blivit grymt mycket bättre på den sista tiden. Det finns ju inget sen, det är här och nu.





Lättare sagt än gjort - därmed inte sagt att det är omöjligt! Våra begränsningar sätter vi själva.


.

5 kommentarer:

  1. Jag tror på dig, alltid! Visst kan de gå åt fanders mellan varven, men sånt lär man sig ju som bekant också av.

    sv: Tack <3. Jag är på sätt och vis väldigt glad att jag fick barn så tidigt. Tack vare det har jag många år på mig att drömma om syskon och hoppas på och arbeta för att jag ska bli bättre på att hantera mina problem.

    Tills vidare njuter jag av att vara mamma, just här och just nu!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men jäklar!

    Vilken omställning för dig, det måste verkligen vara tufft! Jag vet själv hur trött man fortfarande blir av att försöka orka med allting.

    Bara du vinner några fajter så kan du skriva upp dem på din mentala lista. Vi lever länge för att hinna med ett långt liv; det tar tid att bli frisk, right? :)

    Kämpa på!

    SvaraRadera
  3. Det låter som du har haft en tuff men nyttig träningsvecka.

    Högre tempo än du är van med, mycke information och inte full kontroll på allt.
    Och det låter ju som du lyckats med några utmaningar och sätt vart du behöver lägga mer kraft. Det kallar jag BRA jobbat.

    Du är så bra och så modig Hanna.
    Jag är helt övettygad om att du kommer lyckas galant med veckans utmaning.

    Kör hårt och lycka till!
    Kram lilla jag

    SvaraRadera
  4. Känner så igen det där. Tiden, den tiden! Ändå jobbar jag 80 % men tycker livet rullar på i ett rasande tempo hela tiden. Gäller att bestämma sig för att pausa ibland!

    SvaraRadera
  5. Hoppas allt är ok med dig <3!!! Stor stor kram

    SvaraRadera