fredag 5 oktober 2012

Glädje


Jag är så glad, glad och glad igen.


Alla dagar är givetvis olika, man är ju inte kvinna för inte och har inte hormoner som går som ett vågspel för inte. Men generellt, jag är glad, jag känner glädje.


Är det chokladtrenden månntro? Är det att mina kompensatoriska beteenden minskar och inte längre duggar tätt? Är det att jag vågat gå upp i vikt, bryta mönster och utmana mina rädslor?


Om jag minns tillbaks... när jag lekte följa John med mina negativa tankar, när kompensation var en så naturlig del av min vardag att det knappt gick att urskilja vad som var vad, när friska tankar som att öka vikten och ätandet väckte skräck och isande känslor i kroppen. Det fanns ingen glädje i det, det finns ingen glädje i någon ätstörning. 


Jag skulle vilja berätta för alla, jag skulle vilja att man kunde komma in i min känsla, dela den och inse det jag  känner - skillnaden!



Våga - Våga förändra!







Ingen fredag utan vin -jodå men det förgyller att det är inledningen på helgen lite tycker jag allt. Morbergs lilla röda är kalasgott! 





Jag älskar plockmat! Sånt här går det åt mycket av hemma på Berghalla, givetvis en mängd ostar till. Lyx och mat är inget man förtjänar och inget man behöver unna sig - det är en självklarhet. Varje dag är en del av livet - varje dag är viktig och betyder något.




Vilken kvinna tycker inte om rosor - vilken man gör det inte heller för den delen? 

Tack älskling!



.

5 kommentarer:

  1. Vad härligt Hanna! Jag hoppas du får en alldeles underbar, glädjefylld inledning (och fortsättning, för all del) på din helg! Här är det för en gång skull inte regngrått, utan klart och friskt. Härligt det också och klart mer inspirerande än spöregn från en grå himmel.

    Och du har helt rätt, inte behöver man förtjäna att äta, lika lite som man måste förtjäna en skön promenad eller en bra film. Själv tycker jag varken om blommor, vin eller ostar. Jävligt udda människa den där Helle helt enkelt ;). Choklad däremot - ja tack!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Att läsa ditt inlägg gör mig glad ja faktiskt tom lycklig ända in i hjärtgropen ,och otroligt taggad och inspirerad.
    Du är Bäst Hanna och ska så även må Bäst.
    Ha en riktigt bra dag och en trevlig helg.
    Lev väl och var rädd om dig!
    Kram lilla jag

    SvaraRadera
  3. Linda H Sundkvist5 oktober 2012 kl. 11:39

    va underbart!!!!!!!!!!!! <3<3<3

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. Jo, sådana här kommentarer vågar jag gott och väl läsa! ;-) //smyger in och tankar fredagskänsla

    SvaraRadera
  5. Jag blir glad, så himla glad och idag behövde jag det här! Tack! Och jag tänker mycket som du och det känns på något sätt som att jag känner dig väldigt väl trots att vi aldrig har träffats. Kram.

    SvaraRadera