måndag 8 oktober 2012

Önskar mig mer tid!


Varför har inte veckan 9 dagar? Varför är helgen inte den som är längre än den arbetande delen av veckan? Varför känns det ständigt som att man jagar tid?


När jag åkte till jobbet imorse kände jag mig mer arg än glad. Jag är egentligen inte det minsta arg men jag har inte hunnit med varken hälften av det jag har velat eller det som man får kalla för måsten den här helgen. Fine, livet går inte under men kaoset hopar sig lätt, skapar stress och gör mig till en grinig bitch.


Så för att inte fastna i den känslan, för det är ju egentligen inte mer än just än känsla (ja om vi bortser från tvättberget som växer - men då kanske man får tacka för att man har en stor tvättstuga som klarar det). För att inte trampa i kola och bli kvar i negativa tankar, måsten, ångest och krav så får man väl göra om och nytt.Tänka om helt enkelt.


Så. Vad är det som är bra med idag - det växande tvättberget till trots


Jo har jag tur kanske jag hinner starta en maskin när jag kommer hem. Jag har förmånen att få hämta barnen på förskolan ganska tidigt. Solen lyser och det är tusan inte illa! Jag ska få egentid hos frissan idag - idag ska lockarna falla! Eller så illa är det väl inte, minns tillbaks på alla de gånger då jag suttit och grinat när jag kommit hem från ett möte med saxen. 



Men jag behöver nytt, mycket nytt just nu. Nya rutiner, ny look, ny känsla. Ut med det gamla och in med det nya, jag är övertygad om att förändringar är viktigt, nödvändigt och utvecklande.







Tidsmässigt skulle jag dock behöva en stund i denna ställning  - tvättberg till trots som sagt.

.

3 kommentarer:

  1. Mycket nytt är uppfriskande såhär till hösten tycker jag. Sen vet jag av erfarenhet att jag inte ska klippa av mig håret (saknar fortfarande 20 cm innan jag känner mig "hemma" igen), men ny hårfärg, en ny lägenhet och en ny soffa känns som en bra start. Vi har ju dessutom blivit skolbarnsföräldrar också, så förändringarna är rätt många totalt.

    Njut av sol och egentid idag! Solen har ju varit något av en bristvara den senaste tiden, så jag knarkar frisk luft och sol så mycket jag orkar just nu.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fick en bra dag.
    Här har man iaf kunnat ladda solenergi i mängder. Och det är jag väldigt tacksam för.
    Blev besöket hos frissan till belåtenhet?

    Lev väl och var rädd om dig
    Kram lilla jag

    SvaraRadera
  3. Felicia Tove Isabelle9 oktober 2012 kl. 10:13

    Hej! Vi är tre tjejer från Bäckängsgymnasiet och går i trean. Just nu håller vi på med ett projektarbete om ätstörningar/anorexi.
    Vi skulle gärna intervjua dig angående detta om det är okej. Det skulle hjälpa oss jättemycket med vårat projekt och det känns som om du skulle kunna ge väldigt bra info och svar om ämnet. Intervjun kan sjävklart vara anonyom om du vill det :) Vi har lagt till dig på msn från iwaldaker@hotmail.com och du får gärna mejla oss på projektarbete@live.com om detta skulle vara något du skulle kunna gå med på och så kan vi bestämma datum och lite mer. :) Det hade uppskattats väldigt mycket! Mvh Felicia Sternving, Isabelle Waldåker och Tove Wik Rybell

    SvaraRadera