torsdag 6 december 2012

St Nicolaus


Känner mig helt dränerad. Jag har glömt hur det är att vara sjuk och imponeras än mer av att när barnen har hög feber springer uppe och skakar rumpa medans en annan är helt utslagen när tempen passerar 38...


Men vad ska man äta? Jag orkar inte laga något, orkar inte ta mig någonstans och inget smakar. Det gör t o m ont att tugga. Hade behövt en butler och en kock som tar hand om mig just nu känner jag.


Äsch, nu skiter vi i gnällandet, det klär mig ändå inte. För till trots är jag ändå oerhört tacksam. Jag är tacksam över mina val, jag är tacksam över mina tankar som tidigare bröt ner mig men idag bygger upp mig. Jag är tacksam över modet att just göra mina val oberoende av andras åsikter.


Imorgon ska jag träffa C, har inte träffat henne på 4 veckor nu och det känns kanon. Hoppas jag har energi att släpa mig dit bara. Det är inte många gånger till jag kommer gå dit som patient känner jag!





Här hemma firar vi St Nicolaus! Barnen vaknade 04 för att de var så nyfikna på vad jultomtens hjälpreda lämnat i deras strumpor dagen till ära. 


.

1 kommentar:

  1. Låter inte alls särskilt festligt att vara Hanna just nu. Influens är ingen fest direkt.
    Inte när man passerat 12 iaf, på något märkligtvis slutar efekten av barn Alvedon där och vuxen Alvedon har inte alls samma skaka rumpa efekt i sig.

    När jag känner mig som tröttast och mest energi tömd brukar jag koka tomatsoppa med linser och vitlök snabbt gott hjälper till att rensa om man hettar till den med chili och inte så mycket att tugga.

    Måste erkänna att jag har mer koll på att det är Finlands självständighetsdag än St Nicolaus idag. Har dock ingen relation till något av det.

    Krya på dig fina Hanna!
    Du är underbar!
    Lev väl och ta hand om dig
    Kram lilla jag

    SvaraRadera