onsdag 5 december 2012

Ynklig


Jo ibland är man inte stor i orden, eller i rocken. Idag är en sådan dag, vaknade igår med olustkänslor i kroppen, valde till trots att åka till jobbet - ville inte behöva skicka hem patienter som väntat länge på en viktig undersökning... men sedan brast det.


Feber... fryser inifrån och ut... ont i varenda ben i kroppen... huvudvärk, trött, yrslig och ingen aptit. Influensa


Kan inte minnas senast jag var sjuk? Well det går väl över snart, gäller bara att försöka vila så gott det går och få i mig energi, vilket är svårt då inget smakar. 








Trött och börjar känna att jag har massor kvar inför julen att fixa med, jag som trodde jag var ute i god tid. Alltid är det likadant varje år, tiden går fortare än man både önskar och förstår - särskilt i december.


.

8 kommentarer:

  1. Usch då, inte kul med flunsa! Jag misstänker själv att det är förkylning på G här, men bättre nu är på julafton.

    Krya på dig!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sa jag igår med, hellre nu än på julafton... positivt tänk!! Tack <3

      Radera
  2. Ja ibland vill kroppen och knoppen olika saker. Ibland är kroppen mer än önskvärt tydlig när den säger ifrån influensa är ett av dessa tillfällen.
    Hoppas dock du har en brasa som sprakar och skänker dig värme, en varm filt som håller om dig och en mjuk säng att vila i.
    Krya på dig och ta den tid som DU behöver för att bli frisk och kry.
    Julen kommer iaf inte mycket att stressa upp sig över. Julen ska ju vara lugn och skön mysig helt enkelt. Då är det viktigare att personerna som är där är i balans än att allt stök är perfekt.
    Själv har jag knappt gjort något bara advents pysslat lite. Inte en tanke på vad, när eller hur julklapparna ska inhandlas.

    Lev väl och ta hand om dig
    Kram lilla jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som vanligt har du rätt klokis <3 tack!

      Radera
  3. Usch inge vidare vännen. Hoppas du kryar på dig snart;)

    Ta hand om dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gumsan, hoppas din dag idag var bättre än gårdagen!

      Radera
  4. Åh Hanna då :(
    Dock tänker jag säga ett litet grattis till influensan också; tänk att din kropp inte går på högvarv för att skydda dig mot infektioner längre!
    Jag tänker ofta på dig, och skickar lite friskhet från Lund, så är du snart bättre!
    Ta hand om dig min vän,
    Stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant sant!!! Den tanken har slagit mig med och det är jag tacksam över... dessutom tillhör jag ju dem som VILL ha flunsan före att ta sprutan... naturligt skydd is the shit!

      Friskhet från Lund mottages tacksamt, älskade ställe!! Tack fina du!!

      Radera