tisdag 8 november 2011

Energi

Alltså, det här med energi...

Jag vill så otroligt mycket, nu när jag faktiskt äter helt ok och mycket bättre än på väldigt länge, så vill jag göra saker som är roligt. Ta en promenad ute, fixa i trädgården, ha bättre ordning hemma. Ja vardagssaker. Men vad händer?

Jag orkar ingenting! 

Visst, jag känner att jag har mer ork att vara Hanna, men kroppen är som en geleklump. Varje gång innan måltid tänker jag att efteråt ska jag hitta på något, röra mig, hitta min styrka igen. Ogillar skarpt att vara så här svag. Men varje gång jag har ätit så är jag som en klubbad säl, otäckt uttryck men ni förstår känslan? Det enda jag orkar är att sätta mig i soffan och invänta nästa måltid. Vilket spännande liv man har, not.

Men det är väl så det är, en döende kropp som hittar ljuset i tunneln. All energi går åt till uppbyggnad av min insida, vilket säkert är anledningen att jag inte går upp i vikt än. Reparation på högvarv.

En positiv sak dock är att jag är varm igen, galet varm bara! Min förbränning har nog accelererat något oerhört för efter varje måltid sitter jag med pulserande händer och svettningar mellan boobsen. Nice va.

Jag längtar. Jag har ett mål. Hitta min styrka igen. Som det är nu orkar jag faktiskt ingenting. Jag orkade mer när jag svalt men på fel reserver. Nu är jag som en byggarbetsplats, där stommen monteras för att förhoppningsvis bli ett rejält jäkla eiffeltorn.






(by the way, ni skulle se mina armar efter maten! Blodådror som ringar sig som tjocka ormar över händer och armar, helläskigt. En inbyggd halloweenkostym)
.
.

1 kommentar:

  1. Jag vet EXAKT vad du menar. Känner igen allt i det här inlägget.
    Jag kan bli irriterad över att jag blir trött efter alla ordentliga måltider (hallåå, ska man inte få energi av mat??)
    Men det kommer...Kroppen måste få återhämta sig!

    SvaraRadera