tisdag 1 november 2011

The Secret

Att tillämpa The Secret, ja det är precis vad jag gör, men med helt fel utgångspunkt, helt fel tankefokus.

För att fatta mig kort, att ha en ätstörning är som att hjärntvätta sig själv. Med tankens kraft blir man det man intalar sig.

Tänker man varje dag om och om igen att man är; tjock, fet, värdelös, oduglig, misslyckad, ful, fulast, vidrig, äcklig. Då BLIR man ju det, man känner att man är allt det där, right?


Tankens kraft är det starkaste vi har, vi blir det vi tänker! 



Lagen om attraktion är något jag, vi som har ätstörningar, kan dra nytta av! Det man tänker och känner attraherar man - lika dras till lika. Det är ens sinne som skapar den yttre verkligheten.

Alla med en ätstörning vill känna sig smala, vackra, nöjda, tillräckliga, lugna, lyckliga mm. Men man fokuserar NOLL på det, man fokuserar på de hemska orden jag skrev ovan. Eftersom man inte tänker smal, eftersom man tänker fet, så känner man sig fet även om man är smal, logiskt eller hur?

Jag har tjatat om positiva affirmationer länge, men helt ärligt inte tillämpat det fullt ut. Nu är det dags, kanske kan jag faktiskt klara detta helt själv ändå! Jag vill ju!

En ny REGEL: Varje gång jag tänker en negativ tanke om mig själv ska jag tänka två positiva. Kommer jag inte på någon får jag hitta på någon, för man tror ju på det tillslut. Om man ändå ska lura sig själv är det ju skönare att lura sig att man är bättre än man kanske är än att man skulle vara sämre, visst låter det nice?


Vem är med mig? Våga anta utmaningen!!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar