fredag 15 juni 2012

Härdsmälta


Sen jag träffade C för två veckor sedan har jag mått väldigt besynnerligt. Jag känner mig som en mental härdsmälta för att lite lindrigt beskriva det. Jag har inte orkat blogga, inte orkat tänka, knappt orkat något mer än det mest nödvändiga.


Det enda jag vill göra är att trycka huvudet i sanden och fly. Nu gör jag ju givetvis inte så. Hur man agerar ansvarar man över själv, det går tyvärr inte frångå, det går inte lägga sig i andras armar. Agerandet är ju i slutändan helt avgörande för vinsten, målet och friheten. Men ångesten har ökat markant och självförakt och skam växer sig lika starka som mina rosor på södersidan


Jag har ju jobbat hårt och intensivt med det inre en period nu och det är dags att lägga krut på det yttre. Som det känns i dagsläget är acceptans helt omöjligt, men känsla och vetskap får man särskilja - svårt! Så... fila på ytligheter är det hög tid för. Jag behöver för det första en helt ny garderob, sjukt är det att jag inte har något att ta på mig. Jag känner mig som kejsaren, brådmodig och naken. 







Förresten, jag filar på en ny blogg. Inte för att jag vet om det är av intresse, men på något sätt känns det  läge att bredda inriktning, vidga vyer och fokusera nytt.


.

4 kommentarer:

  1. Härligt att höra från dig, även om du inte mår så härligt! Och tack för huspepp, det behöver jag verkligen.

    Köpa nya kläder ja... detta aber. Ibland tänker jag att jag helst stannar inne hela sommaren, iklädd en oversized reklamtröja och joggingbyxor, men det kommer förstås inte på fråga. Som du skriver - känsla och vetskap är olika saker och man får tänka och känna precis hur knasiga saker som helst.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har precis börjat läsa din blogg, tänk hur lika man känner..

    Vill oxå bli frisk samtidigt som man vill att kläderna ska sitta som dom gör nu..jobbigt.
    Att ta steget o köpa en stl större är svårt, men vi kommer o klara det.

    Man vill ju bara kunna njuta av livet o inte gå runt o tänka på att man känner sig tjock hela tiden:(.

    Får ha små mål hela tiden, mitt är att kunna bli gravid igen o vara en bra förbild till min dotter som är 1,5år.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Bara bort med kläder som inte passar-in med nytt och snyggt!

    Vad har du då för tankar kring en ny blogg?

    SvaraRadera
  4. Ja rensa ut och släng alla gamla "sjuka" kläder! In med nytt:)!

    SvaraRadera