tisdag 19 juni 2012

Vila

"Ibland vinner sköldpaddor över harar"


Tack Helle för den reflektionen, den är viktig och värd att uppmärksammas. Det måste inte alltid gå så fort, det viktiga är inte att nå vinsten snabbt utan att nå den överhuvudtaget. Att resan mellan varven däremot känns som en ändlös frustration är något helt annat. Det är ok och får vara så.


Det ständiga analyserandet, tuggandet och malandet måste få vila. Jag måste få vila, du måste få vila. Det är under den anabola fasen, vilan, som kroppen repareras och byggs upp, den läkande tiden. Vilan. Detta bör också gälla den själsliga delen, som även den bör få tid och rum till en anabol fas


Så idag tänker jag bara konstatera - ja min ångest ökar och jag vet inte hur jag ska ta mig runt den, men jag tänker inte lägga någon mer värdering i det än att just konstatera läget. Livet handlar om så mycket mer och just nu tänker jag fokusera på något annat än mina ältande tankar. De är där, skitsamma!







.

6 kommentarer:

  1. Helt rätt - vilan är uppbyggande, det behöver vi nog påminna oss själva om oftare.

    Och jag känner igen mig i ditt dilemma med tankar vs. verklighet, men i stället för att slå knut på mig själv för att kunna göra en korrekt analys av min kropp så försöker jag helt sonika konstatera att jag mycket väl kan vara fet som en falukorv och ändå gå ut och ha en bra dag. "Okej, jag ÄR fet som en falukorv och rund som en köttbulle. Fine. På vilket sätt är jag hindrad av det idag?".
    Idag hade jag verkligen en falukorvsmorgon, men det gick jättebra att springa en mil (vilket i sig nästan garanterar att jag inte är sjukligt fet), äta god lunch och läsa en bra bok.

    Nu ska jag ta mitt eget råd på allvar och vila. Bara lägga mig ner i soffan och lösa korsord utan att spänna en muskel i onödan.

    Hoppas din dag blir allra minst dräglig och allra helst underbar <3.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så sant! Tack för ditt fina mail.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Klokt och sant!

    Tusen tack för dina fina kommentar-oj så glad jag blev att du faktiskt känner tacksamhet och stolthet! Kram

    SvaraRadera
  4. Sv: Det är helt ok att du länkar :D... och tack så jättemycket för dina fina ord. De värmer!

    SvaraRadera
  5. Glad midsommar fina sköldpadda! Har du vägarna förbi Skåne kan vi vila ihop:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh skåne!! Jag saknar Lund något enormt mellan varven... älskade skåne! Det räcker med att passera hallandsåsen så känns det som att himlen öppnar sig, en ny värld... härligt!

      Radera