måndag 29 augusti 2011

1 minut i en anorektikers hjärna


''
- Jag borde äta nåt, jag känner mig hungrig.

- Ät inte! Är du galen, då blir du ju bara ännu större! o allra värst, du går inte ner i vikt!!

- Men jag är sugen på nåt, jag behöver väl oxå energi som alla andra?

- Nej nej, din kropp är inte som alla andras, se på den, räcker inte det?

- ok, sant men ändå

- Tvivlar du? Hur ska du stå ut med din spegelbild om du äter?

- Sant..

- Bra, laga nu mat åt de andra, de förtjänar att äta, de blir inte feta som du...

- Men SÅ fet  är jag väl ändå inte?

- hahahahahahahahhaaaaaaaaaaaa skämtar du? sluta nu lura dig själv, se bara!

- suck orkar inte tjaffsa med dig mer... skiter väl i att äta då.   ''





2 kommentarer:

  1. Känner igen de där krigen i sitt eget huvud :/

    SvaraRadera
  2. Kom igen Sandrah så tar vi oss ur det!! Livet ska inte vara en kamp och ett krig, det ska vara roligt och fullt av njutning, det går, det bara ska gå!

    Kram

    SvaraRadera