onsdag 31 augusti 2011

Ny dag, Nya tag

Lyckades gå runt vågen igår och höll mitt löfte om vägning 1gg/dag - bra! Givetvis rutinmässig (tvångsmässig?) vägning på morgonen som inte kändes allt för lyckad men jag har motat ångesten än.

Maken lyckades lura i mig kvällsmat - bra - men inte bra att det känns som han lurar i mig, när det egentligen är jag själv, mitt friska jag som ligger o lurpassar, som lurar i mig mat.

Trots denna start på dagen, med mat i magen sen gårdagkvällen och med en vikt något hekto mer och känslan av att vara enorm, anorexiamonstret som river inuti mig, talar om hur värdelös och misslyckad jag är. Trots detta har jag lyckats äta frukost!! Jag har inte ätit frukost på länge! Nu är jag givetvis proppmätt och ångesten kryper på mig hela tiden men jag ska mota den, fokusera!

Frukost är BRA, det kickar igång dagen, kroppen. Man måste ha bränsle för att orka, för att leva!

Förresten, vad äter ni till frukost?


foto: www.fotoakuten.se




4 kommentarer:

  1. Härligt att du kämpar på, jag ska pusha dig så mycket jag bara kan.
    Här är en som alltid äter frukost, just nu blir det mycket ägg.
    Ibland smoothies på kesella, frysta bär, lite proteinpulver och valnötter, ibland en omelett, ibland keso, äpple och kanel..
    Puss på dig

    SvaraRadera
  2. Åhh lät gott! förutom proteinpulvret som förmodligen hade pajjat mina njurar just nu.

    Tycker frukost är svårt, jag vill gärna äta "mat" till frukost.

    O tack för pepp o push!

    SvaraRadera
  3. Jag tar en dietsmoothie på morgonen(pulver i påse)

    SvaraRadera
  4. anna..... vad innehåller den? Är lite negativt inställd till att som har med "diet" att göra generellt... Diet = något tråkigt, man säger nej till nåt. Ja om man inte verligen behöver gå ner i vikt vill säga...

    SvaraRadera