onsdag 31 augusti 2011

Sjuka Sjuka Värld

Alltså man blir ju så LESS!!

Ibland undrar jag hur ego det var att skaffa barn, låta dem växa upp i den här sjuka snedvridna världen! Den här skandalomsusade boken lär ju inte vara den sista, tyvärr. Det jag har svårt att förstå är att man ens får publicera sån smörja.




Man kan ju undra hur många i sverige, eller världen för den delen, som har någon form av ätstörning vad det än må vara. Hur många som går omkring och tror att de är friska när de egentligen har en snedvriden självbild och ett liv fyllt med kompensation i tron att det är så det ska vara?

Vilka sjuka idéal vi har - ännu sjukare att de flesta accepterar dem.


1 kommentar:

  1. Vad ledsen jag blev nu.
    Eller nej först blev jag faktiskt glad åt att du skaffat dig en ny blogg eftersom jag följde din förra blogg och älskade den!
    Men när jag sen började läsa så blev jag istället ledsen. Jag vet ju att du varit sjuk förut, men hade ingen aning om du var det nu igen. Men hur skulle jag kunna veta det. Det är väl kanske inget man direkt skriver på FB och det är ju där man "ser" dig ibland.
    Visste inte att du hade en ny blogg heller.
    Vad hemskt att få veta att du är sjuk igen...
    Som du skriver, det är typ samma sak som cancer.
    Bli frisk Hanna! Bli frisk snart!

    SvaraRadera