onsdag 22 augusti 2012

Änglar

En sak är säker, änglar finns.


Det är så sjukt lätt att mående och ätande går hand i hand. När man inte mår bra sjunker motivationen och mättnadskänslorna står en upp i halsen. Hjärnan går på högvarv och de biologiska måstena trycks in i ett hörn.


Men kunskap, kunskap är makt. Medvetande - Medvetenhet och Ärlighet är viktiga faktorer.


Flaggan som har varit på halv stång börjar sakta men säkert hissas upp igen, långsamt men åt rätt håll. Så tack alla fina ni för kommentarerna igår - de värmde oerhört!! Vi är inte helt reparerade men vi kommer att bli. Änglar finns och änglar vet vem de är.


Så idag går mina tankar till tacksamhet, eftertänksamhet och en känsla av hopp. Livet gjorde en tvärvändning men vi sitter till trots på banan. Dock är det oerhört svårt med ätandet i situationer som dessa. Jorå, jag tuggar på, jag tänker inte låta sjuka tankar ta över mig igen - icket! Men det krävs helt plötsligt mer.


Den här sjukdomen, ätstörningar generellt och för min del anorexin, är en jävel på att narras. För det skulle vara hyckel och skitsnack att säga att sjukdomen inte har fördelar. Den är ett bedövningsmedel mot livet, den kopplar in sig själv på högvarv så att allt annat slutar existera. Den ger en känsla av ett rus och av lycka.


Men jag vet bättre - Ni vet bättre, det är falskhet på högsta nivå och den måste man lära sig känna igen, ignorera. Inse.






En sak är säker - vad man än tror på får man aldrig sluta tro och kämpa för det man tror på!


.

3 kommentarer:

  1. Visst finns det fördelar med sin ätstörning. Känsla av samhörighet någon som alltid förstår än och som alltid puschar mig. Tyvärr aldrig till friskhet och sann glädje. Bara tillfällig känslo flykt. För att sedan kontra med dubbel ångest om man inte kliver ett steg till i den ätstörda gemenskapen. Just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Träning träning och en jäkla massa ångest är allt den ger mig just nu. Men naturligtvis slipper jag ju känna vad jag nu är rädd för att känna.
    Vet inte riktigt vart jag ska hitta fokus, kraft och mod att våga.
    Våga bryta, våga göra rätt,våga leva och våga njuta av att känna. Jag är bara väldigt rädd,feg och känslokall just nu. Förlåt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte du maila mig!! Jaq vet ungefär vart du befinner dig i tanken... det GÅR jag lovar... maila mig!!

      PUSS fina och tack för dina alltid underbara och positiva kommentarer <3

      Radera
  2. Och jag ryser av hur fint/bra du skriver och särskilt hur du avslutar det här inlägget.

    SvaraRadera