torsdag 16 augusti 2012

Ge sig själv cred!

Alltså, jag har alltid varit så självkritisk, eller jag ÄR ska jag nog tillägga för det är inget man ändrar på i en hast och kanske inget man kan sluta jobba med helt heller för den delen.


Men jag tror ändå att det är viktigt att faktiskt själv ge sig själv en klapp på axeln då och då. Säga till sig själv att det här, det här är jag så jäkla bra på. Fokusera på det, utan att ifrågasätta eller komma med nya krav eller kontringar som jamen jag är ju så kass på det där och det där.


Igår var jag iallafall grym. Jag bakade en fantastisk tårta till sonen, jo den blev skitbra! Jag åt av den trots att jag helt ärligt inte gillar tårtor. Man kan inte alltid bara tänka på sig själv och det är ju inte kräkäckligt, bara nästan. (Tårtan finns att se på instagram för den som är nyfiken, sneckelisa är det som gäller).


Idag har jag shoppat, igen. Har hittat en klädbutik i stan som passar mig perfekt. Det finns alltid nåt snyggt och så slipper jag leta runt, jag hatar nämligen att gå i affärer, prova runt och ha mig. Är jag den perfekta frun då eller vad? Anders är glad att slippa iallafall...






Ett par byxor från Dranella, en nice skjorta från Esprit och en tröjja som i verkligheten är lovely från Dagmar. Älska! Vet ni, jag kände mig faktiskt fin för ett ögonblick och det, det är värt sin vikt i guld!


Kanske är kläderna nåt att ha till morgondagens plåtning. Jorå, en lite sådär halvkänd kvällsblaska eller skvallerblaska har gjort ett reportage och imorgon kommer fotografen för bilder. (Kan det vara Aftonbladet?) De kan behöva en motpol till all hets och bantningsskit i sin tidning tycker jag allt. Eller är det så att när man fött barn ska känna kravet att se ut som innan eller rent av än snyggare? Att en platt mage är det enda snygga? Att dieter är den enda sanningen och är lika för alla?


Skulle inte tro det! Det finns bättre...


2 kommentarer:

  1. Mina tårtor tenderar att likna någonting en sexåring kunde ha gjort själv, men jag får en ny chans nu på lördag. Gräddtårta med smarties och hallon ska det vara, har sonen bestämt.

    När jag sprungit en hårt löppass kan jag däremot få den där "Fan vad jag är bra"-känslan numera. Så stark att jag nästan vill springa ikapp första bästa okända människa i spåret och redogöra för mina kilometertider ;). Och jag försöker att verkligen låta mig själv vara i den berusningen fullt ut, inte komma med det där "Men om du vore smalare skulle det ha gått fortare" eller "Hon där framme springer säkert bättre än du".

    För självkritisk, det är ett mellannamn som jag misstänker att vi delar. Det är så lätt att fortsätta på den invanda banan, alltid lägga till ett om eller men.

    Du är grym och när reportaget kommer måste du hojta, jag köper nämligen bara en Aftonblaska i veckan i normala fall och det är den med TV-bilagan. Nöden har ingen lag liksom ;).

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att du är stolt över din tårta och att du även smakade på den.
    Hoppas att det var ett skönt steg o ta. Att du kände glädje o stolthet när du åt.
    Kul att du hittat en affär med kläder som får dig att känna köplust.
    Hoppas plåtningen går bra i morgon. Och att du kommer känna dig glad och stolt över hur långt du kommit med dig själv. Bara att våga kliva ut o vara offentlig med dina problem innebär ju faktiskt att du har kommit en bra bit på resan mot ett gladare och mer energiriklt liv.
    Du låter så mycket mer positiv och energisk nu mot i början av sommaren.
    Hoppas att det är så också.
    Lev väl o fortsätt vara rädd om dig
    Kram lilla jag

    SvaraRadera