fredag 17 augusti 2012

OMG

Åhh för att verka lite fjortis så hahahahaaa shit vad roligt jag haft idag!!!


Inväntade fotografen skickad från Aftonbladet imorse, han var lite sen men det är alla som är hos oss första gången - bor man i buschen så gör man, right? När han väl hittat rätt så var det en supertrevlig kille som fick mitt nervösa jag att slappna av. Första bilderna var lite sådär småsvåra, jag är ju inte direkt van vid att stå vid en kamera och brukar undvika den typen av uppmärksamhet även om jag i grunden gillar det, jag känner mig aldrig fin nog.


Summan av kardemumman var iallafall positiv, t o m jag tyckte att en del av bilderna blev riktigt bra! Men så är han ju proffs så det får man väl förvänta sig. Namn och bilder kommer senare såklart.


Reportaget kommer ut i Oktober och är en del av nya bilagan C/O Hannah&Amanda, ska bli jättekul att läsa och det är ju givetvis inte bara mig de har intervjuat, utan ytterligare kvinnor i min ålder som har en livshistoria och förändrat sitt liv.


Glad som attans är jag idag iallafall och jag har inte känt mig friskare än på länge! Visst har jag kompensatoriska tankar men jag ser dem mest som att de är där, jag vet att de kommer försvinna för jag tänker inte låta dem ta plats. Jag tycker själv att jag ser skitfet ut på bilderna som togs idag, men samtidigt vet jag att sanningen är en annan, jag är normal, jag ser faktiskt helt OK ut!


Jag är idag tacksam att en tidning som Aftonbladet tagit sig lite i kragen och reflekterar över viktigare saker i livet än att publicera skvaller, eller att trycka upp dynga i ansiktet i folk som att en platt mage är viktigast i världen. Viktnedgång är lika med lycka är ju ett budskap som förmedlas överallt och är det falskaste, vidrigaste och elakaste budskap som kan sändas till en människa - om man inte är sjuk av sin övervikt vill säga.


Självklart ska man inte hyckla, att vilja leva upp till ett ideal och att vara smal enligt normala preferenser är ändå helt normalt MEN att ta det till ytterlighet, pressa, skapa skeva ideal och felaktiga förväntningar är ju något annat. En kvinna som fött barn kanske inte ska skylla alla graviditetskilon på just graviditeten men man kan heller inte ställa kravet att man ska se ut som innan, eller bättre för den delen. Sen vem bestämmer att en mage utan fett eller form är bättre, mer attraktiv än en med former är? Ja om det är nu magen man ska fokusera på... eller låren... eller armarna... eller allt för den delen.


Åldras inte, lev inte, fokusera all tid i livet på att omvandla ditt yttre, var någon annan, lev inte ditt liv - lev efter andras och dina formade förväntningar. 


DET är vad som står bakom kraven, är det det man egentligen önskar?






En bild på mig som jag gillar, ni som har mig på Instagram har ju såklart redan sett den...


.

7 kommentarer:

  1. Va härligt att du fått möta en fotograf som lät dig komma till din fulla rätt.
    Som kunde fånga den vackra kvinna du är.
    Men jag tror inte att det var särskilt svårt. För just nu känns det som du lyser av lycka, glädje och livslust och jag tror det är där det sitter. Utan det tror inte jag att man själv kan se det fina i bilden.
    Ska bli spännande o se o läsa reportaget.
    Vet inte vad som hänt med dig i sommar, men du verkar verkligen vara på rätt väg.
    Och det inspirerar mig massor.
    Tack för du delar med dig.
    Lev väl o var rädd om dig

    SvaraRadera
  2. Ja, fin bild och så spännande med reportaget!

    SvaraRadera
  3. http://www.betternow.se/jenny-larssons-insamling-fr-riksfreningen-anorexi-bulimi-kontakt

    Kolla förresten in länken ovan-min egen insamling till förmån för ABK!

    SvaraRadera
  4. Så så så rätt. Var själv den som slurpade i mig alla tips och råd och om att det viktigaste i världen var att vara smal.
    8 år av helvete. Men kampen har tagit mig långt. idag efter 4 år mår jag bättre än jag någonsin kunde drömma. Visst har man fortfarande ett kontrollbehöv och samvetet gnager fruktansvärt om inte träningen får ta sin tid och man har ätit "massa" skit.
    Men idag kan jag stå framför speglen och känna mig riktigt nöjd många dagar.
    En underbar blogg du har. Kampen om att välja livet är många gånger ett helvete, men så värt det.
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!! <3 det är inte lätt att leva alla gånger, men om det hade varit det så hade det kanske heller inte varit lika roligt... det måste finnas dalar för att det ska finnas toppar, right?

      Kram

      Radera
  5. Men gud vad spännande!!! Åh längtar tills reportaget kommer! KRAM

    SvaraRadera