tisdag 21 augusti 2012

Dalar

Hade det inte funnits dalar hade det heller inte funnits toppar...


Just nu finns en anledning till min tystnad. Flaggan känns för tillfället på halv stång men som jag skrev på Facebook igår "the looser standing small, the winner takes it all". I det kan man tolka in mycket.


Jag varken kan eller orkar gå in på detaljer men vi har backat mycket ekonomiskt, nära 1 mille är putsväck. I det läget ska man vara oerhört tacksam att allt inte hänger på just det benet. Jag är ju som sagt enormt känslig för stress och ekonomi om något stressar mig oerhört. 


Så vad var det han sa den där Flinck? "Jag reser mig igen"? 


Vi har inte backat alla steg, bara några, men det känns. Jag som är så beroende av saker att se fram emot har fått delar av framtiden raderad, eller rättare sagt förskjuten. Asjobbigt. Det sjuka i det hela är att jag faktiskt direkt tänker - jamen då slutar jag äta som tröst. Som om det vore det enda rätta, som om det vore ett plåster eller en räddning. 


Just nu är det tufft... vi klarar oss finfint, det är inte det - det är stressen. Känslan av att vilja fly.




Tycka-synd-om-mig-själv-minen.


Det finns många bottnar och när man är i någon av dem är det viktigt att vara tacksam över det man har. Bli pissed off, reagera, agera men ändå aldrig sluta styra skutan rätt.


.

6 kommentarer:

  1. Vilket jävla skit helt enkelt.
    Förstår att det känns mer än tungt i detta läge, och att det är svårt att se det som är bra runt om sig. För en vän i cyberrymden känns det dock väldigt skönt o veta att du har en fantastisk man vid din sida och underbara barn och att ni tillsammans är väldigt starka.
    Känns också skönt att du ändå är medveten att svält inte är någon bra lösning. Det ger ju faktiskt bara ytterligare problem.
    Du är på rätt väg fortsätt bara gå. Även om det just nu känns tungt kommer du känna dig ännu starkare efteråt. Tänk o klara en tuff motgång utan att låta anorexin ta tillbaka förlorad mark.
    Det kan bli ytterligare ett kvitto på din styrka och vilja. Tänk på allt härlig och bra ni gjort under våren/sommaren och försök ta energi där. Hitta styrka hos familj o vänner så tror o hoppas jag att du kommer stärkt även ur denna kris.

    Var rädd om dig
    Kram lilla jag

    SvaraRadera
  2. Ibland finns det inga ord. Men jag vill skriva ändå. Och säga hej. Och att jag tänker på dig. Och att jag känner med dig. Även om inte de orden ger några pengar tillbaka eller tröstar värst. Så finns här någon som tänker på dig.

    SvaraRadera
  3. Stor kämparkram till dig/er!

    Usch ja det där att sluta äta som tröst känner så väl igen det där. Själv använder jag det tyvärr även när jag är arg på någon annan....Även om jag VET att det bara skadar mig själv :(.

    Du klarar det här fortsätt kämpa
    Blott en dag ett ögonblick i sänder så kommer allt gå i rätt riktning igen.

    Ta hand om dig
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Precis - det gäller verkligen att inte låta de invanda, ätstörda tankarna passera för sanningar när annat tar energi och kostar oro.

    Hoppas att situationen förbättrar sig för er och att du slipper den värsta stressen snart.

    Jag tror på dig och vet att du kommer att styra skutan i rätt riktning.

    Många kramar

    SvaraRadera
  5. Håll utbudet högt! Det häcklare ni... Kram!

    SvaraRadera
  6. Förstår att det känns jobbigt. Förstår att det av gammal vana kan komma tillbaka sådana där tankar. Jag förstår det precis-men det leder ju ingen vart i längden. Ingen alls i längden annat än till ännu mera sjukdom och det vill du ju inte. Var rädd om dig! Kram.

    SvaraRadera