onsdag 19 september 2012

Trött

Just nu är jag generellt trött. Jag är ingen person som har lätt för att drabbas av några höstdepressioner, eller depressioner alls för den delen. Men just nu är jag trött, på det mesta.


Träffade C igår, det tar alltid musten ur mig. Den som aldrig gått i terapi har ingen aning om hur mycket energi det tar, men även hur givande det är. C var väl inte glad åt de senaste veckornas dalande, men hon var förstående. Nu gäller det att kasta ut livbåtarna snabbt från det sjunkande skeppet kan jag lova.


Imorgon ska jag träffa doktor T, vet knappt vad jag ska göra där men har inte träffat henne på ett tag och det är ju alltid trevligt att träffas om inte. C träffar jag nästa fredag igen och besöken blir återigen tätare.


Varför hyckla eller ljuga, det har inte varit en lätt period och jag vet inget annat sätt att dämpa känslor på än att ta ut det över mat och ätande. I en fullständigt okontrollerad värld är min falska kontroll den enda som känns riktig och som fungerar - säger min hjärna. Att veta är en sak, att agera är en annan och ibland räcker inte varken vetskap, kunskap eller erfarenhet till. Däremot har man andra möjligheter med sin insikt.


Jag triggas inte på samma sätt nu som då. Jag vill givetvis tappa vikt men ändå inte och det är en ny känsla, en ny insikt som jag kommer fokusera på. Men tröttsamt är det och trött är jag. Nätterna är skitjobbiga, sömproblem från helvetet. En ständigt malande oro över bröstet och tröttheten, huvudvärken som är överhängande. Ett tjatande om att jag ska vika mig inför medicinering för en gång skull, men inte - jag vill inte.



Förlåt att det inte blev ett varken positivt eller peppande inlägg, men läs mellan raderna så ser ni den stora skillnaden. Insikten och vetskapen om de livräddande linorna som har kastats ut.






Som sagt, inga toppar utan dalar. Den här dalen känns väl dock väl överdriven just nu men so be it! 

Jag är inte nedslagen för det, så det så.


.

5 kommentarer:

  1. Åh känner igen den där tröttheten just nu.....Och det där med medicinering...Vill verkligen klara det här på egen hand! För mig hänger däremot tröttheten oftast ihop med hösten/vintern och när det blir alldeles för mycket stress runt mig. Och det är det just
    nu :(.

    Jag hoppas att du snart hittar tillbaka till orken! Varför skall det alltid vara så att man själv blir lidande?

    Jag fortsätter kämpa varje minut och hoppas att du gör detsamma.

    EN sak VET jag och det är att jag skall aldrig falla för långt igen och det känner jag att på senare år så har jag fått en kraft som gör att jag inte gör det. Tror att du hittat den med!

    Ta hand om dig vännen
    (Hade verkligen varit kul att träffa dig någon gång)

    SvaraRadera
  2. Sömnen är ju sååååååå viktig i ens psykiska måeende. Varför är du så emot att ta hjälp av mediciner tillfälligt?
    Med din självinsikt har du kommit långt. Sedan gäller det "bara" att välja rätt väg. /Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är också så trött, så trött. Helgen har varit kaotisk och jag har känt mig sliten ett tag nu i höst. Trött. Urlakad på energi. Jag känner absolut nyansskillnaderna mellan dina rader.

    SvaraRadera
  4. wow vilken inspirerande blogg. Får man länka? :)

    SvaraRadera
  5. wow får man länka till din inspirerande blogg? :)

    SvaraRadera