onsdag 12 september 2012

Vardag



Kan ni gissa vad jag jobbar med? Ni som inte redan vet...







Jag har faktiskt ett riktigt bra jobb, återigen tacksam. Möter människor även om det inte var tanken från början med min utbildning. Jag har en utbildning som egentligen skulle satt mig på ett forskningslabb men på grund av att jag tackade nej till en doktorandtjänst så förpassade mig slumpen till en tjänst som är inom sjukvården


Jag är tacksam för det. På min arbetsplats finns M. M ser allt, upptäcker det mesta och är analytisk som bara den. Här kommer man inte undan kan jag lova. Vilket är fantastiskt. Jag älskar M.


Jag är oerhört dålig på relationer och är därmed väldigt glad att jag har M. Kvinnliga relationer är nog bland det svåraste jag vet. De flesta relationer kräver underhåll och de enda relationer jag har energi att underhålla är relationerna i min familj, make och barn främst. Därmed får man stå utan just relationer och vara tacksam för den äkta vänskap man lyckas möta. 

M


(jodu, jag vet att du läser, men så är det och det står jag för - jag är tacksam för att du finns)


.

3 kommentarer:

  1. Det låter underbart att du har någon som M. Låter som M är bra för dig. Det behöver du.
    Hoppas att M lyckas energi peppa dig så du kommer i energi balans.
    Att lägga all energi på relationerna i familjen är det klokaste du kan göra. Allt som får dig att må bra är värt att lägga energi på.
    Sug åt dig av vänskapen som finns runt dig. Men ge den aldrig mer energi än du har.

    LEV VÄL OCH VAR RÄDD OM DIG
    Kram lilla jag

    SvaraRadera
  2. känner igen mig i att jag för det mesta också har svårt att upprätthålla relationer med vänner. sambon blir liksom automatiskt eftersom vi ses varje dag, men med vänner måste man hålla kontakten och verkligen anstränga sig för att få ihop det så att man hinner träffas. ofta orkar man inte, det krävs verkligen att man tar sig i kragen och skickar det där sms:et/ringer det där samtalet. tur att du har nån som stöttar dig och som du känner dig tacksam för!

    SvaraRadera
  3. Har du inga vänner alls? Något du valt bort helt?

    SvaraRadera