fredag 4 maj 2012

Göra utan att ifrågasätta

Lite så får man göra... göra utan att ifrågasätta. Inte fråga om, varför, förtjänar jag, borde jag, vad finns det för alternativ mm mm. Sätta stopp för dessa ifrågasättanden och bara göra, köra.


När jag äter ute har jag alltid gjort hälsosamma val, eller bara rent sjukliga sådana. Bortförklaringar, ursäkter och en massa ifrågasättande. Tankestormar. Vilken mat ger minst energi, minst ångest, minst mättnad osv. 


Snacka om ohälsosamt tänk, att inte lyssna på kroppen. 


Så, idag har detta tänk lags i en gammal skrubb, jag går emot och gör ett val som varenda LCHF-trogen skulle vända sig i sin grav av. Härligt! 





Det här skulle jag aldrig beställt tidigare, men jag älskar det och därför valde jag det idag. Nudlar med kyckling, grönsaker och jordnötter. Fattar inte hur jag lyckades men i stort sett allt slank ner, det som blev över var några för stora lökar. 




Våra val är medvetna om vi medvetandegör dem 

Där kan man påverka och göra kloka, friska val


.

6 kommentarer:

  1. Ibland är det Just do it som måste gälla för att vi ska ta oss framåt! Härligt inlägg.

    SvaraRadera
  2. Fortstt kämpa på! =) Ta vara på varje positiva framsteg, även de minsta. Till slut kommer alla framsteg läggas ihop och då har man kommit riiiktigt långt. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt sant, många små sanningar blir en stor sådan! Tack fina <3

      Radera
  3. Klokt inlägg och jag tar till mig vartenda ord. Allt handlar ju egentligen om att välja. Att vara medveten om det, och så gott man kan handla därefter.....

    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter så lätt, att välja, det är svårt men det GÅR!! Insikten om att det faktiskt är enda alternativet gör mycket... Hejjar på dig!! <3

      Radera