fredag 30 november 2012

Anders slaskar - Julen braskar


... eller slaskar är definitivt fel, kylan har kommit med råge och jag sitter i skrivande stund framför brasan och huttrar med nytvättat hår. Håller en tumme för att det blir vitt till jul oavsett makens näsvisa namnsdagsväder.


Jag ser fram emot helgen, ser fram emot advent med familjen. Det är underbart att se fram emot helgen, utan att vilja ha den överstökad. Det är underbart att inte ha fokus på att vara sträng mot sig själv, leta ursäkter och straffa sig genom att inte tillåta sig. Det är underbart att gå min egen väg och göra mina egna val utan att lägga bry i omgivningen. Det är skönt att vara jag just nu.










Jag ser fram emot årets julkalender! 1996 sändes första delen av Mysteriet på Greveholm, missade den då. Eller det är inte sant, jag struntade högaktningsfullt i den, 3:e året på gymnasiet var andra saker i fokus än julkalendern. Tur att man blir som barn på nytt när man skrapat ihop fler år av sitt liv.



.

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg att läsa såhär på morgonen! Det jobbigaste med snön idag var att de inte riktigt kommit igång med plogningen i morse, så jag och sonen fick ett litet träningspass på vägen till skola - höga knän hela vägen.

    Jag älskade Mysteriet på Greveholm (jag var 10 år då), så jag är nästan lite nervös att den här inte ska vara i närheten av lika bra ;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj har ni så mycket snö!?

      Hittills gillar vi Julkalendern!! Vad tycker du om årets så här i startgroparna?

      Radera
  2. Underbart var ordet-känner igen mig!
    Fint med bilderna, vad använder du för bildredigering?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack J!! Jag använder mig av camera+, inga högexclusiva bilder men helt ok med iphone... smidigt som attan!

      Radera