lördag 10 november 2012

Värme



November... December... mörka månader, deprimernade månader? Inte en chans hemma hos oss, i november står man i startgroparna, tjuvstartar, känner och längtar. December är en orgie av njutning.

Ett hem kan vara hur vackert som helst, men det krävs mer för att det ska kännas hemma. Värmen, känslan. Ljus och pynt. Ljudet av en sprakande brasa, operfekt kastade barnsockar i trappan, liv.








Hemma hos oss går vi upp extra tidigt varje morgon. Extra tidigt för att lägga tiden på att sitta tillsammans, gemensamt inmundiga dagens första mål - frukosten. Med tända ljus, alltid och många.

Måltiderna ska kännas välkomnande. Vi vill få barnen att längta, efter gemenskapen och värmen, maten. Tillsammans.


.

10 kommentarer:

  1. Låter som en helt underbar start på dagen! Tänk om fler tänkte som er. Gör ni likadant på vardagarna? Hos oss låter vi alltid (eller nästan) frukosten vara lugn vardag som helg :)! Jag tror att barnen och vi behöver den starten innan det är dags förskola/skola. Som tur är brukar även de flesta förskolor starta dagen med en lugn stund :)!!
    Vad glad jag blir över att se lite från ert fina hem <3

    Kram kram och hoppas ni får en mysig lördagkväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi gör så här alla dagar :) Tror på att en bra start kan rädda en hel dag och avgör väldigt hur trygga barnen blir. Härligt att höra att fler gör som vi!!

      Hoppas Ni fick en härlig lördag och en fin farsdag idag <3

      Radera
  2. Fina du!
    Ibland skulle jag vilja flytta in hos er och nu är ett sådant tillfälle.
    Njut av stunderna!
    Kram lilla jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många små stunder gör en stor helhet... Du är alltid välkommen fina J <3

      Radera
  3. Låter härligt! Jag blir nervös av tända ljus, så det blir förstås inte så avslappnade då ;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj då, du skulle förmodligen bli ett nervvrak hemma hos mig då ;)

      Radera
  4. Oj vad härligt! Och vilket underbart fint hem du verkar ha, precis i min stil.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack snälla!! Och jo, transfetter i margariner är numera förbjudet men ersatt med omestradefetter (ja det där vet du ju redan), kanske inte helt ultimat... nu blir jag nyfiken, vad jobbar du mer exakt med?

    SvaraRadera
  6. Himmel så fint i ert hem! Och så varmt inlägg. Ombonat och jag blir alldeles varm i kroppen av allt du skriver här. Mysigt,mysigt!

    SvaraRadera