fredag 9 november 2012

Invärtes


Äntligen helg!!


Semester på fredagar året ut, tack! Faktiskt inte dumt alls, funderar på att ha det såhär november/december alltid, om det går. 


Dejt med C idag, maken ska med och det är väl det som är poängen. Avvecklingen av min behandling innefattar ju även honom. Känns fantastiskt måste jag säga. Just den här aha-känslan som jag fick hos C för två veckor sedan - jag gör som jag vill inte vad som förväntas, mitt liv och mitt egenansvar och mina kunskaper.




Förresten, gissa vad jag ska göra nästa vecka??




Håll i er nu för det låter vidrigt; Leverrening!! 



Som jag nämnt i bloggen förut har jag haft ont i sidan, i levertrakten, ett bra tag. Gjorde ultraljud som inte visade något annat än en finfin lever och galla. Blev avfärdad av primärvårdsläkaren att det förmodligen var IBS utan någon mer uppföljning. Inte en chans i världshistorien säger jag! Vilket skit, gissa om jag byter vårdcentral. De djupa gallgångarna kan man inte se med ultraljud och att få stenar där är inte helt ovanligt, symptomen stämmer precis in på mig, den dova molande smärtan. Graviditet, långvarig svält, extrem bantning är vissa orsaker till gallstensbildning, läs mer HÄR.


Det diskuteras ju på några ställen om den här leverreningsmetoden är bluff eller ej, själv är jag egentligen lite anti till alternativa metoder men i det här fallet tänker jag ge det en chans då det finns många som mår fantastiskt efteråt. Fungerar det så gör det. Det här ska tydligen vara bra för alla att göra då och då.



Är det någon som har provat? Någon som vill hänga på och köra kuren? 



Läs mer om leverrening här (kom ihåg att det kan låta äckligt); http://ehdin.com/?navid=118&sub=100  och här; http://www.halsosidorna.se/Leverrening.htm



.

4 kommentarer:

  1. Åh du måste berätta hur det går;) Även jag har ju problem med levertrakterna emellanåt. Nyfiken på om det fungerar;)

    Åh så även du är trött på VC har hört att de bästa VC i vår trakt finns i borås så kanske dags att söka sig dit;)

    Ha en ljuvlig ledig fredag min vän och lycka till hos C
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gissa om jag är trött på dem, gett dem 2 chanser som de gjort bort sig på... fick en jäkla tomte sist när jag ville kolla upp mina allergier som undrade "vad jag skulle med den informationen till"??? sen visar det sig att jag är extremt allergiskt mot hasselnötter - rätt väl värt att veta kan man tycka.

      Kommer ge vc inne i lillstan en chans till, A har varit jättenöjd där och det är smidigare än att byta till Borås. Vilken i Borås har du hört ska vara bäst? Kritisk mot nästan all primärvård tyvärr....

      Radera
  2. TACK för din kommentar! Jag uppskattar jättemycket ärlighet och raka puckar! Ha en fin helg, KRAM<3

    SvaraRadera
  3. Åh vad skönt med lediga fredagar. Det ska man unna sig om man har den möjligheten.

    Alternativa metoder är helt klart värt att testa tycker jag. Lycka till och uppdatera om hur det går.

    Ha en bra helg. Kram!

    SvaraRadera