måndag 12 november 2012

Team


Idag är jag stark... eller fel, jag är stark generellt, en stark mamma, en stark fru och en stark Hanna.


Under fredagens besök hos C var det inte jag som var så mycket i blickfånget. C grillade min Anders rejält, kunde nästan se små svettdroppar komma fram mellan de flackande ögonlocken och vridningarna i soffan. Manglad är ordet och ni som träffat C vet precis vad jag pratar om.


En av grundpelarna i våran relation som vi båda står starkt bakom är att vi är ett team. Man har sitt egenansvar i förhållande till den situation man själv försatt sig i, men vi har varandra i alla lägen. Peppar, stöttar, lyssnar, är. Vi är inte ett par som lever brevid varandra, vi lever tillsammans. Det är en enorm styrka.

VI


För visst är man som person svag mellan varven, det vore omänskligt om något annat. Livet är ju knappast bara uppgångar, framgångar. Utan även misslyckanden och dalar. Det är hur man förhåller sig till dessa delar av livet och att vara ett starkt team som i slutändan är avgörande för hur slutresultatet blir. Sen är jag av den starka övertygelsen att det som inte dödar - det härdar.


Som jag påminde min kära make om i helgen vid ett av våra längre samtal - se framför dig en person att se upp till, ett ideal och en framgångssaga. Hur hade den personen reagerat vid ett fall eller en negativ tanke? Det finns en anledning till att vissa människor lyckas bättre än andra - ha modet att aldrig ge upp. Våga tro även i de mörkaste stunder att det blir bättre, egenansvaret att ro om en båt. Få saker i världen är direkt förknippat med omöjlighet. Möjligheter finns om man fångar dem.




Fina Älskling!



.

7 kommentarer:

  1. Fina Hanna!

    Jag kan inte annat än att le och bli glad när jag läser hur bra du mår.
    Som en klok person brukar uttrycka det så blir jag glad ända in i hjärtgropen.
    Du skriver så mycket bra och tänkvärt. Helt klart mycket man själv kan stanna och reflektera över.
    Du har så mycket att ge och dela med dig av.
    Det är bara tacka och ta emot. Du är otroligt generös som så öppet delar med dig av dina erfarenheter.
    Tack för att du är du stark, klok, generös, bra motivatör och en helt underbar bloggare.
    Sluta aldrig att vara du Hanna.

    Lev väl och njut!
    Kram lilla jag

    SvaraRadera
  2. Hej mitt namn är Julia och jag håller just nu på med ett fördjupningsarbete angående anorexia nervosa. Jag hoppades på att du skulle vilja ställa upp och svara på två frågor som jag valt som huvudfrågor. Ville testa och se om det blir bättre med levande källor än om man bara läser massa fakta på internet, hör gärna av dig :) KRAM

    SvaraRadera
  3. Åh,
    det är så skönt att läsa hur bra du verkar må!
    Det där med sambos; det är ju skönt att ha dem i teamet :) Ni verkar vara så fina.
    En fråga!
    Du som gillar att laga mat, har du några kul vardagsrecept på lager?
    Jag känner att jag lätt snöar in mig lite på samma saker...

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh jag har massor!! Lade ut ett nyss t ex, men har massor på lager.... svårt att veta utifrån vad just du gillar?

      Radera
  4. Svar
    1. Tack snälla!! O lycka till med nya bloggen!!

      Radera
  5. Älskar verkligen att läsa din blogg nu! Wow....du har kommit långt! Underbart! <3
    Kram,
    D.

    SvaraRadera