fredag 2 november 2012

Underbara Fredag


Idag välkomnar jag fredagen lite extra, vilan är välbehövlig! Har inte jobbat så länge och mycket på lång tid som jag gjort de senaste veckorna. Fått lära mig hur det är att komma hem efter en heltidsdag och är oerhört tacksam att jag inte måste ha det så jämt, jag hade aldrig velat det.


Idag ska jag ha en dag bara för mig själv. Barnen på förskolan och jag har egentid. Plocka upp dahliaknölar ur jorden, peta ner tulpanlökar, tända en brasa och ta en sväng in på stan med efterföljande shopping. Planen är att forsla hem x-antal påsar täckbark för att rädda rosorna inför vintern....


Börja planera julen på Berghalla. Jag älskar jul och hemma hos oss kan man inte börja för tidigt med julförberedelserna.







Blir man inte sugen så säg!? Bilderna är från julen 2011.



.

6 kommentarer:

  1. Åh ja, visst blir man julsugen! Sen vet jag av erfarenhet att jag inte alls njuter av julen när den väl kommer (inte de 10 senaste åren iaf), men julstämningen är mysig.

    Njut av din lediga dag! Jag och sonen bestämde oss för att strunta i att gå till skolan idag, eftersom det regnar som fasiken och det ändå är höstlov och bara fritids öppet, så vi ska ha en riktig mysfredag med film, legobyggande och sällskapsspel här hemma.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att du inte fått njuta de senaste 10 åren hindrar inte att du faktiskt kommer få njuta iår. Du har tagit stora steg, gjort enorma förändringar och förbättrinsarbete med dig själv... Jag tror på dig!!

      Härligt att ha en egendag med sonen, låter jättehärligt!!

      Radera
  2. Åh fina Hanna!

    Det låter som du har en toppen dag framför dig. Njut av den det är du värld.

    Du sprider SÅ mycket positiv energi runt dig.
    Tack för att du är som du är.
    Helt underbar!

    Ha en mysig dag och bra helg.
    Lev väl och var rädd om dig.
    KRAM lilla jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min fina J, vad gör man utan dig... du är så härlig, bäst!!

      Tack för dina alltid peppande värmande kommentarer, o du... du vet ju att jag hoppar jämfota, dansar hula-hula och hejjar på dig hela tiden!! <3

      Radera
  3. Får man fira jul hos dig??? *inte helt förtjust i släkten/julen "hemma"*//*kan inte inreda hemma men avundas alla som gör det*

    Angående förra kommentaren: jag och min KBT:are är nog lite väl samspelta. Hon bara nickar, håller med om mina "insiktsfulla tankar", påpekar hur normal jag är och försöker komma på bra "uppgift", trots detta.
    Kan vara så att jag vägrade behandling tills det knappt behövdes mer (hade läst dig innan tex.) ;-) Själv spinner jag vidare på känslor (och bekräftelser jag snor av dig som jag ser lite som "föregångare")

    Visserligen lyckades hon få till en rejäl utmaning sist, som kommer få mig att komma närmare "min egen vilja" (som jag väljer att ta det själv) *duktiga flickan som mest av allt vill göra alla "läxor" rätt*... Återkommer för att meddela resultat/desperat be om råd. (tur för dig att jag inte har ditt mobilnr!!)

    Nyår däremot (för att försöka återknyta till ämnet) längtar jag sjukt mycket efter. Där har jag och älsklingen av en ren slump hittat perfekt lösning - och i år tänker jag dessutom ta mig an det hela FRISK.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Så otroligt vackert och mysigt det ser ut hemma hos er!

    SvaraRadera