fredag 23 mars 2012

Ångest, grillning och pajas

Precis hemkommen från T, min läkare. Vi är båda överrens om att fortsätta sjukskrivningen som den är nu och ett tag framöver. Det gäller bara att försäkringskassan gillar läget så att säga, nästa vecka när det där jobbiga mötet är.

Under veckan som gått har ångesten gett sig mer tillkänna än vanligt. Något jag kunnat hantera men det irriterar mig när jag inte vet varför den nyper mig i arslet, utan förvarning dessutom. Lagom fräckt tycker ju jag.


Oavsett så kommer en utmaning för mig idag, som jag ser fram emot! Ikväll, i det fantastiska vårvädret, ska vi nämligen inviga grillen! Förra sommaren murade min kära make en grill och integrerade den i altanen han byggde. Men vi kom aldrig så långt att vi fick användning av den, tyvärr. Så ikväll blir det av, grillad entrecote står på menyn. Jag älskar kött, nötkött och lammkött är klart godast. Att äta kött, eller iallafall en stor köttbit senare på kvällen, har jag inte klarat av tidigare, det har rivit upp hela min värld av kontroll då denna stora måltid bör ligga tidigare på dagen. Ätstört jag vet, men så har det varit och detta mönster ska brytas, idag.


Ha en lovely helg alla och ni som läser som inte är friska, som har osunda tankar och osunda vanor, gå emot, utmana och våga prova. Det kan inte bli så mycket sämre kan jag lova.




Bakom min a solglasögon.... 

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar