tisdag 13 mars 2012

Flickan och kråkan

Texten är så bra, jag tycker Mikael Wiehe är duktig på att sätta åsikter och tankar som ofta är i skymundan på pränt på ett bra sätt.

I texten om flickan och kråkan känner jag igen mig själv, dels som den skadeskjutna kråkan och dels som den lilla flickan som vill göra allt för att rädda den, så länge det finns liv finns det hopp. Nu slutar den väl inte såsom jag tänkt mig mitt eget liv om man nu ska dra sådana paralleller, men det ju också mitt val.


Många gånger glömmer man bort att man har just val och ofta är det svårt att välja. Men att någonting är svårt betyder inte att det är omöjligt. Att det inte är lätt betyder inte att det inte är genomförbart. 




Timbuktu framför låten så grymt bra!

.



2 kommentarer:

  1. Åh, jag hörde den påväg till jobbet idag. Tycker han gör den helt suveränt.
    Följer dig lite sporadiskt via Tessan K och jag hoppas att du blir bra någon dag.

    Mvh Madde

    SvaraRadera