fredag 23 mars 2012

Kejsarens nya Kläder

Har ett litet problem. Kläder! Jag vet inte vad jag ska göra, jag vill inte försöka passa in de gamla, jag vill heller inte köpa nytt som passar mig idag då jag inte är säker på vart vikten faktiskt landar när jag väl vågar ta de där sista stegen. 

Ingenmanslandet där jag nu befinner nu är lite som i kejsarens nya kläder, där man anpassar sig efter gruppen trots att man vet att de har fel. Vikten har nu stannat upp och förmodligen tillfälligt landat på en sådan nivå att jag förmodligen uppfattas som smal, men inte värre än vilken gina reklam som helst. Kejsarens nya kläder återigen. 


Däremot vet jag bättre. Jag vet bättre! 


Jag själv är det lilla barnet, som ropar Kejsaren är naken! Jag är medveten och bara jag själv kan välja vilken mall jag ska passa in i, omvärldens eller min egen. 



 


Hoppsan vad det spårade ur. Men, well, jag har iallafall problem med kläderna. De små kläderna talar om viken tjockis jag har blivit, de större sitter illa för att jag är för smal och att anpassa mig till dagens vikt är helt fel, då blir det ju precis som i Kejsarens nya kläder!


Sensmoral



.

1 kommentar:

  1. Även jag dras med klädproblem och vill inte slösa pengar och energi på att hitta kläder som jag sen inte kan ha (oavsett om det beror på att vikten sjunkit eller ökat). Mellanperioder är trixiga på många sätt och man vill helst bara spola förbi dem.

    Stretchiga tights, löst sittande tröjor - here I come!

    Kram

    SvaraRadera