fredag 2 mars 2012

Hakuna Matata

Det är ord som är bra! 

Hakuna Matata gör att man blir glad!

Inga bekymmer, man är lycklig var dag är en härlig frid, filosofi!


Sjukt vad man får energi när solen lyser ute och våren äntligen värmer kinderna igen. Att äntligen ÄNTLIGEN känna riktig energi igen är en helt magisk känsla. Är det något som anorexin äter så är det just energi, den livnär sig på livslust och energi, kvar blir en våt deppig liten fläck. Men man kan ta tillbaks energin! Det går!

Slemmigt, men mättande. Jo så fungerar det i början, det tar emot! Det gör ONT, fysiskt som psykiskt. Men det fyller till slut sitt syfte och man kan vinna energin åter, vinna kampen.

Det är faktiskt ingen idé att vela, ingen idé att ens överväga tankarna om att man skulle kunna bli frisk utan en viktuppgång, för det går inte. Den insikten är inte alls rolig, den är inte snäll och svårhanterbar i början, men den  blir lättare hela tiden. Bara man försöker! Om och om och om igen, hela tiden och aldrig ge upp!


Nej jag har inte kommit dit där acceptansen är fullständig, än. Jag har svårt att tycka om det jag ser och känner i min kropp MEN den återerövrade energin är värd mer. Att orka vara glad! Acceptansen får jag nog jobba med under lång tid, men det är inget som är omöjligt. Inget är omöjligt om man inte väljer att göra det omöjligt, inte när det kommer till det egna måendet och synen på sig själv iallafall.





Vet att jag lagt in den förr, men den är värd att synas igen, lyssnas på igen - theme song!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar