fredag 30 mars 2012

Uppdaterat beslut från FK


Nytt möte med försäkringskassan idag, avstämningsmöte för att avgöra fortsättningen.


De sista dagarna har jag nog gruvat mig mer än jag själv anat inför detta möte. Varenda gång någonting inte känns bra pockar kompensationsbeteenden på axeln och så har det varit denna vecka. Jag har inte vetat varför men nu har jag ändå kommit till klarhet med att det har varit av oro inför det här mötet som nu äntligen är avklarat.

Att det gick bra idag känns verkligen som en lättnad. Jag kommer fortsätta på det sätt jag har idag, delvis sjukskriven och samma tider som idag ytterligare ett halvår framöver. Så skönt!


Fine, jag skulle med största säkerhet kunna återgå helt till min tjänst, men det skulle bli på bekostnad av mig själv och stor risk för återfall. Det skulle riskera bli som förra gången då jag avslutade min behandling för tidigt, vilket inte alls känns som ett alternativ.


Jag känner mig friskare än på länge, men benar man i det hela så är jag långt ifrån fri, än. Man får inte missa de små bitarna, de viktigaste delarna i urverket, för det räcker inte att det tickar runt, tiden ska gå rätt med.


Iallafall, minns ni att jag provade ett nytt vin för ett par veckor sedan? Jag kunde inte rekommendera det då eftersom det inte hade rullat i min gom än men nu så!!




Ger det 4+ av 5 möjliga! Oerhhört prisvärt, gott som sällskapsvin och till ostar, korvar, oliver. Rätt fylligt så man får inte gilla för fruktiga rödviner för att älska detta, mer mustiga och kryddiga.

Låt er väl smaka! 


.


11 kommentarer:

  1. Ett tips tillbaka... Argento bonarda... Fylligt, runt och mumsigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hoho TACK för tipset, ska provas!

      Radera
  2. Vad jobbar du med? Är det hemligt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. För tillfället ja... jag vet inte om det är relevant....

      Radera
    2. Det tycker jag absolut att det är.

      Radera
  3. Vad bra att det kändes bra efter mötet. Förstår att det kan ha stressat dig en hel del och jag kan förstå lättnaden som följde när det var över. Puh!

    SvaraRadera
  4. Åh vad skönt att mötet gick bra, blir så glad för din skull! Kram på dig<3

    SvaraRadera