måndag 21 november 2011

Dialog med fröken Ana

Tjockkänsla idag, jag vet att den är helt fel och är helt ångestbaserad. Galet är att jag inte vet vart denna ångest kommer ifrån. Skitsamma, hon pratar med mig mycket, damen i fråga.


Se hur det går, ser du hur fet och värdelös du har blivit?
Mehhh jag har faktiskt inte gått upp mycket alls!! Jag är grym!

Jasså du, det kan du inbilla dig, nu kommer vikten rusa iväg och du är lika patetisk och misslyckad som innan!
Jo det är jag i och försig rädd för, att vikten ska rusa, men jag var inte patetisk och misslyckad!

Du vet ju så mycket väl att du borde gå ner mer! 
Varför det, jag behöver gå upp i vikt!

Inte då, se hur fet du blir, din kropp är inte som alla andras!
Jag vet att det inte känns så men det är fel!

Kom tillbaks till mig, jag ska ta hand om dig, göra dig smal och lycklig igen!
Dra åt helvete!


.

3 kommentarer:

  1. Jag har samma känsla idag. Satt hos A och kände mig så tjock. Klämde och kände när jag kom hem. Men sen kom det där underbara vettet fram som påminde mig att 'stå ut tills imorgon och sköt maten, så kommer allt kännas bättre igen.' Så då gör vi det tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Bara att försöka ignorera den rösten hur svårt det än är :)

    Tack för din snälla kommentar :D och jag håller verkligen med dig angående bmi frågan. jag tror att kroppen hittar en såkallad trivselvikt där den vill ligga och där kroppen fungerar optimalt :D

    ha en bra dag, kramar

    SvaraRadera
  3. Elin... du har så rätt, det är det enda att göra!

    Camilla... tack ska DU ha och du har ytterligare en anhängare till din blogg! Mig!

    SvaraRadera