fredag 11 november 2011

Morgonstund har mat i mun

Helt uppriktigt gör jag inte annat än äter och äter!

Dessutom är jag rejält hungrig på mornarna just, galet hungrig! Jag vill nästan kasta ut familjen så att jag i lugn och ro får äta. Vardagsmornar äter vi inte tillsammans, det blir så rörigt och tidspressat att hinna laga allt, givetvis sitter jag med familjen ändå. Tycker det är viktigt att göra starten på dagen så lugn och fridfull det bara går, för barnens skull och även för vår. Tända ljus, sitta tillsammans, prata. Helgerna däremot äter vi alltid ihop.

Idag blir det något så inte roligt som jakt på en klänning i sista minuten. Avskyr provrum, men det gör nog de flesta. Dock tänker jag jobba för att skilja mig från den massan av folk som inte tycker om provrum, en dag ska jag älska att stå i provrum! Jag vill inte nöja mig med ett liv av missnöje, kompenserande och kritiserande. Det som många tar för "normalt". Nej jag vill upp ett pinnhål.

Hoppas verkligen jag hittar något som passar nu! För tanken är att jag inte ska använda den mer än EN gång. Jag ska aldrig mer ha den här storleken! 


Schysst frulle jag fick i mig nyss va? 



En hel avocado, massor av handpillade räkor, en klick äkta majonnäs, en ostmacka och ett ägg. 


.

4 kommentarer:

  1. Bästa frukosten! Som du sa; Hejja oss!!! : )

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Önskar jag var lika stark :/

    SvaraRadera
  3. Du verkar vara en så fin mamma!<3
    God frukost, bästa måltiden tycker jag;)

    SvaraRadera
  4. Tack sötnötter! <3

    Sofia... du kan bli! Tro mig du KAN! <3

    SvaraRadera