torsdag 24 november 2011

Påverka vården!

Oj... på tiden!

Klart vi ska hjälpa till!! Vi är många med otroligt mycket erfarenhet av ätstörningsvården, vad som är bra och hur sjukt dålig den kan vara! Hur lite som är satsat på de psykiska sjukdomar som kräver flest liv, har högst dödlighet!


Riksföreningen Anorexi-/Bulimikontakt efterlyser just detta idag, detta är en kopia från deras blogg;



Vi behöver dina synpunkter!
Har du erfarenheter från vården som du tycker är viktiga att lyfta? vill du påverka vården med hjälp av dina viktiga erfarenheter? Hör då av dig till oss och berätta så kan vår brukarrådsrepresentant Helena Forsman lyfta dina åsikter i de brukarråd som vi sitter med i.
Skicka dina synpunkter till stockholm@abkontakt.se. Tack!!
---
Får man en chans att påverka ska man göra det! Gnälla räcker inte om man inte lyfter det högre. Själv har jag ett flertal åsikter.
- Vården är för inriktad på att mata, fokusera mer på vikt och mindre på person
- Mörkertalet bör uppmärksammas, alla med en ätstörning är inte magra anorektiker eller spyende bulimiker
- Vuxenvården är urusel, det mesta känns riktat till tonårsflickor 
- Vården på mindre orter saknas ofta helt
Jag kan nog hålla på länge, så jag ska fnula och fundera, tänka ut exakt vad jag ska skriva ner och sammanfatta som mina åsikter, baserat på mina erfarenheter
Vi är många med erfarenheter och åsikter, gör DIN åsikt hörd med!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar