måndag 7 november 2011

Superskinny goes Supersize - nu jäklar!

Veckan som gått har verkligen gått galet bra, över förväntan!

Förra måndagen hade jag rasat rejält i vikt efter en riktigt jobbig helg och vecka innan det. För mig gäller det att komma till en punkt där jag tröttnar och i måndags var jag där. Jag var ju givetvis skitglad över att vikten hade rasat men jag kände att nej, jag orkar inte mer.

Från och med då har jag ätit tre måltider/dag plus att jag lagt in ett mellanmål - utan att kompensera! Jag äter numer frukt, vilket jag inte gjort på flera månader. Givetvis är detta än för lite MEN det är ett steg åt rätt håll. Kroppen reagerar ju fysiskt som jag har sagt och för att inte chocka kroppen och mitt psyke för mycket tar jag det ändå rätt lugnt, babysteps. Jag ska inte trilla tillbaks!

Så vad har hänt på 1v?

* Jag har otroligt mycket mer ork och glädje!

* Har givetvis alla fysiska smärtor som jag skrivit om i tidigare inlägg men jag klarar av att ignorera det.

* Maken har fått order av C att laga middag 1 gång varje helg - äntligen, som jag tjatat! Visst har han lagat mat innan, det är inte det. Men hans mat har inte varit direkt varierad, det har alltid varit samma sak om och om igen. Eller nåt eget hopkok som hittas på 10 minuter innan servering. Skittrist trots att det är gott. Eller så har jag blivit engagerad och det är det jag vill slippa.

* Jag har gått upp det jag rasade MEN inte ett hekto mer, vilket jag tycker känns helkonstigt med tanke på hur mycket mer jag äter nu. Men det kommer väl det med, jag får ta det, jobba på den känslan hela tiden, ifrågasätta mig och använda mig av positiva affirmationer.

* Jag är än mer bestämd att jag kommer klara det här själv - inställning är A och O!



Så.... nu är projekt "Superskinny goes Supersize" igång på riktigt!


.

(haha lite distans måste man ju ha - det man inte kan skratta åt kan man inte ta på allvar)



.

5 kommentarer:

  1. Fortsätt kämpa, utmana dig själv hela tiden. Bra jobb!

    SvaraRadera
  2. Heja dig!! MASSA KÄRLEK! Och ja, jag äter faktiskt precis nu när jag skriver detta ;)

    SvaraRadera
  3. Åh gumman, vad glad jag blev av det här inlägget. Tycker du kämpar på kanonbra, fortsätt så!
    Stor kram från mig

    SvaraRadera
  4. JAAA, KÖR HÅÅÅRT!!!<3

    SvaraRadera
  5. Tack sötnosar!!!!! Jävlar nu kör vi så det ryyyyker!!!

    SvaraRadera