onsdag 9 november 2011

Paulúns müsli

Fick i uppdrag att kommentera Pauluns müsli som jag köpte häromdagen.




Nu är den testad! Den fick bli mitt mellanmål tillsammans med blåbärsfilen jag köpte.

Betyg 3+ av 5 får müslin. Den är ju osötad och ska inte vara för söt men den var nästan på gränsen till för träig tyckte jag. Den innehåll alldeles för lite pumpafrön för att kunna kallas just müsli med pumpafrön, aningens besviken på det. Annars lagom stora bitar och smakade bra, ser dock rätt trist ut men det gör de flesta nyttiga müslis.

Hällde på lite hela linfrön i min skål, bra för tarmen!




.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar hans musli, men tar en annan smak...den med kakao o russin :-)

    SvaraRadera
  2. Man kanske kan piffa upp den med kanel och bär:)
    Eller helt enkelt äta den med smaksatt yoghurt...Du har väl sett den nygamla PEPPARKAKSFILEN??!
    Yum<3

    SvaraRadera
  3. Jasse... får prova den nästa gång helt enkelt!

    Ronja... japp, har köpt hem granatäpple för att piffa den. Ohhh pepparkaksfilen letade jag efter i måndags men den har inte kommit hit än, men den älskar jag!! Mumma!!

    SvaraRadera
  4. Tack för ditt stör Hanna... och förlåt att jag inte svarat på msn. Skulle vara kul att återuppta kontakten. Jag är i alla fall tillbaka på bloggen så följ mig :) Kram <3

    SvaraRadera