tisdag 6 december 2011

Choklad lindrar ångest...

Vet inte vad som händer ibland, inte varför heller för den delen.

I ett par dagar nu har mitt humör verkligen varit på topp. Maten har gått sisådär, jag äter men vågar mig inte på allt jag egentligen måste. Men det är inte det viktiga alla dagar känner jag. Visst är det inte åt det hälsosamma friska hållet men det gör heller ingen skada, inte i korta loppet iallafall.

Iallafall... ångesten är lurig. Den kan komma som en blixt från klar himmel, utan minsta hyfs om förvarning. Detta hände idag, nyss, sitter fortfarande med ångesten på axeln. Åt lunch, en lunch som var god, inte skapar ångest eller är för frisk för att starta igång något. Sen som en blixt från klar himmel... svettningar, ont i magen, knut i bröstet, halsen. Huvudet snurrar och kroppen får ett eget liv. Ångest! Men varför!!?

Skulle lätt kunnat gjort mig av med all mat bara för att bli kvitt ångesten. Men jag valde bort det alternativet, maten var det inget fel på! Så varför denna taskiga påhälsning?

Ibland kan jag inte själv svara på varför, särskilt inte denna gång. Beslutade mig för att sätta mig i soffan med 1/2 glas vin och 2 bitar choklad och låtsas att jag var någon annanstans. Kanske inte den bästa lösningen, men det verkar fungera.

Jag som tänkt gå ut och gå i det fina vädret. Kanske var det det som startade ångesten? Skitsamma, bara försvinn dumma ångest säger jag!



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar