lördag 31 december 2011

Nytt år, nya möjligheter?

Ja det mesta är en definitionsfråga.

Både jag och älsklingen har under dagen som gått diskuterat det bästa och sämsta med 2011.


Bäst 2011:

* Makens fantastiska altanbygge - som avslutas 2012 med tak över integrerade entrén och ett utekök

* Besöket på danska badhotellet The Reef

* Älsklingens nystartade företag tillsammans med J, som redan nu är enormt framgångsrikt

* Anorexin


Sämst 2011:

* Älsklingskissen dog en onödigt tidig död på vägen utanför

* Dåligt med pengar - allt in i hus och företag

* Anorexin



Sammanfattningsvis kan man då säga att anorexin faktiskt både tillhör det bästa och det sämsta. Givetvis för att det är helvetet på jorden, för både mig, maken och familjen. Men samtidigt är det ett lyft, vi har medvetandegjort och lyft sanningar vi aldrig trodde fanns. Vi har utvecklats och kommer bära med oss detta som en negativ ryggsäck som påverkar vår relation och vårt liv positivt.


Ärligheten har varit A och O. Att vi har varit ett team! Det har varit min sjukdom, sen har det varit jag och A. 


Så vad händer 2012?

* Jo, jag blir frisk och fri! Du hänger med! Allt är möjligt bara man har viljan!

* Mjukstarta på jobbet för att sedan se nya möjligheter och utveckling. Att ge är viktigare än att ta.



Idag, NU. Leva i nuet. Glöm inte det!



Kvällens meny, ja för jag tänker inte låta sjukdomen ta del av min utveckling frammåt, att välkomna ett nytt år.


Förrätt: Halstrade pilgrimsmusslor på en bädd av ärtpuré


Huvudrätt: Grillad lammytterfilé med sparrispotatispress, karljohansvamp och rödvinssky, rostade pinjenötter och färsk sparris


Efterrätt: Saffran och Honungsglass med färska hallon



Blir en smidig, snabb och enkel meny i år, vi trotsar pannacotta, oxfilé och det klassiska som jag personligen är så trött på. Vi bojkottar fyrverkerier, det är slöseri med pengar och skadar djuren och miljön. Vi får se om vi är vakna till tolvslaget för att vi väljer att skita i måsten och följa vår egen lust och känsla.


Så kära kära NI, Gott Nytt ÅR och nu jävlar ska vi visa, bevisa, att 2012 är VÅRT år!!


SKÅL!



Skumpa är skumpa, allt annat med bubbel är mousserande vin, inget fel med det, kan vara tvärtom, men kalla det tamejfan inte champagne om det inte är det. 

.

2 kommentarer:

  1. Härligt citat av Karin Boye! hon visste vad hon talade om den kvinnan.

    Gott nytt år!! Nu för vi med oss en god hälsa in i 2012, det ska bli VÅRT år!! <3

    SvaraRadera
  2. Yes 2012 är vårt år då vi slår oss fria från allt vad anorexi heter!! Gott nytt år och massor av energi och styrketankar! Keep up the good work!

    SvaraRadera