måndag 19 december 2011

Jul på Berghalla


Iår blir julen på Berghalla svårslagen, iallafall när det kommer till granen. Granen är makens ansvar, han vet hur kräsen jag är och vågar väl inte annat än komma hem med det mest perfekta han kan hitta, och han lyckas! Iår bättre än andra år och då ska tilläggas att föregående år har varit mer än bra.




Julen är ju generellt en jobbig tid för alla som har någon form av ätstörning. Personligen tycker jag inte det känns så farligt. Jag är ingen storätare av julmat, är inte överdrivet förtjust i godis och sötsaker och har därmed inte svårt att säga nej till det. Jag är dessutom tillräckligt gammal för att inte bli påprackad mat jag inte föredrar eller vill ha. 


Appropå gran och pynt, jag vill ogärna ha flera lika saker i min gran, gillar när det är en kula av varje, när man varje gång man kikar in i granen ser något nytt. För mig blir det lite magiskt då, som barn på nytt. Här är ett axplock av mitt pynt.


Årets julkula 2011 går i grönt



Julkulan 2007



Julkulan 2008



En gammal goding från början av 2000 från Åhlens



Något jag har frångått regeln gällande antal, dessa små raringar har jag flertalet av, gjort dem själv. Tyvärr tycker barnen om att slicka på dem så jag gissar att jag får pyssla ihop ett gäng till om något år



En klassisk kotte



Årets julkula 2009



Presentkula till maken, han älskar feta katter och vad passar då inte bättre än denna lilla sötnos. Eller den är faktiskt skitful men den var så typisk och passande min älskling så då får den alltid plats



Årets julkula 2006



Fantastiskt nog ligger ett nära 10cm vitt snötäcke ute på gården i skrivande stund. Håller tummar och tår för att vi får behålla snön över julhelgen. Vårt hus ligger i en köldsvacka så det är aningens större chans än för grannbyar o grannstäder att det ligger ett par dagar, eller ett par timmar längre.


.

2 kommentarer:

  1. Ååå tack vad du är gullig! Blir så himla glad av dina ord så du anar inte<3

    Och du; vilka fantastiskt fina julkulor!

    Kan inte du berätta lite om din historia med äs? Drabbades du i tidig ålder? Detta kanske står någonstans i din blogg så jag ska kika. Kram på dig goa du!!

    SvaraRadera