tisdag 27 december 2011

Hyckleri

Jo, men det är det värsta jag vet!


Jag känner många som hycklar, de flesta vet inte ens om att de gör det, de lever i sin bubbla. Jag är inte sämre jag.


Jag tror att jag kan låta så sjukt präktig och duktig. Jag är allt annat än det. Jag vet hur man ska tänka, vet hur man ska göra. Men det är knappast detsamma som att det fungerar felfritt i praktiken.

Kompensationsbeteende är ju bland det värsta jag vet, och vet ni, det är något jag fajtas mot varje dag! Jag är ett odugligt kräk när det kommer till den biten!

Ett flertal som försöker bli friska är livrädda för viktuppgång. Man läser om andra, som kämpar och att det tar tid att gå upp i vikt. Men äter man själv går man upp fort som fan, right? Hur kan det komma sig, är man unik? NEJ... alla kompenserar, men ingen säger nåt. Det är just det som tar tid att komma över, dels att få ett friskt tänk, våga utöva det OCH att minska sina kompenseranden. Är man underviktig SKA man gå upp i vikt, det går fort i början, det är normalt. Sen planar det ut, kroppen anpassar sig.

Att våga bryta helt, sluta kompensera, börja äta normalt, våga leva..... det är DÅ man är på väg, på riktigt!

Varför är det så svårt? Varför går man emot sig själv? Varför låter man inte sig själv leva, när vi kanske bara har en chans att leva här och nu...



.

2 kommentarer:

  1. Tack detsamma :D hur har din jul varit? fått mkt fint? kraaam

    SvaraRadera
  2. Jag sitter mest och gråter. Jag kan inte göra detta Hanna. Jag såg hur jag faktiskt ser ut. Jag ville bara spy. Jag försöker o failar igen och igen.
    Vad gör jag för fel!? Önskar jag kunde vara mera som du.. När jag inte har dig att bolla med så känns det ensamt. Skit jobbigt, jag klarar inte av att kväva ångesten....

    Kram Sassa
    Och Tack för en helt underbar blogg

    SvaraRadera