måndag 12 december 2011

Poänger

Fick en dikt lagom till lunch, hon tyckte väl den var passande, kan inte annat än tacka och säga att den har sina poänger, tack fina Jenn!

Prestationsprinsessan presterar privat,
passande poänger på praktfullt, pinsam pidestal
pang på

Fröken Jenn


Eftersom hjärnan inte kan skilja mellan fantasi och verklighet utan vår hjälp, vårt sätt att leda och styra våra tankar är det så viktigt med positiva affirmationer. Jag måste hela tiden återkomma till just det här. För jag är urusel, värdelös på just detta! Men jag jobbar på det, jag är övertygad om att det är just dessa affirmationer som kommer vara den största hjälpen ur det här.

Lunch idag, lax, igen! Alltså, jag kan garantera er att det sprutar D-vitaminer ur mig! Jag älskar lax, det är bra mat, nyttigt och gott! Men det har blivit lite av en trygghet för mig, en ursäkt att slippa annat, slippa ta konflikten, köra i gamla hjulspår. För just något som tydligt visar att man har en ätstörning är att man äter samma, eller väldigt liknande mat, jämt. Det är inget positivt, hur bra mat man än valt att lägga på sin tallrik.




En laxfilé ska vara max 12 minuter,  i en 220gr ugn, gärna i foliepaket och med någon glaze som håller inne vätskan. Vill man ha fastare kött droppa lite citron över innan ungsbakningen.


.

1 kommentar: