måndag 30 januari 2012

Blog Award

 


Alltså, hur glad blir man inte! Helgen har gått över all förväntan och så dimper detta in. Underbara, vackra Elin. Stort tack! Elin bloggar på Elins fotovärld, kolla in den! Hon är en fantastisk fotograf, men så har hon grunderna, att vara en fantastisk människa.


När man har fått en award ska man:

1. Tacka den som gett dig utmärkelsen och länka!
2. Skriva ner de fem bloggar som man vill lämna awarden till och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem.
3. Till sist hoppas man att de utvalda vill lämna utmärkelsen vidare.


Så.... de bloggar jag vill ge den här fina awarden till blir:

Jenny med bloggen Mindulnessmamma. Hon är inspirerande, positiv och skriver om viktiga saker som lätt tas för givet. Hon har en ryggsäck som gör henne så klok och som ger henne en erfarenhet så rik att man själv vill ta del av den. Hennes blogg uppmärksammar det viktiga i att leva här och nu, affirmationer och att se livet för vad det egentligen är och inte förväntas vara.

H med bloggen Bull & Jag. En blogg som berör mig och belyser ett ämne som för mig ligger varmt om hjärtat på ett målande och informativt sätt. Hon lyfter tabuer, hon är rak rå och ärlig. Hon visar att livet kan se ut på ett sätt och vara på ett annat. H är grymt duktig på att skriva, beskriva och förklara en otäck men sann verklighet. Det här är en stark kvinna, mamma, som jag är övertygad om kommer rida ut det här onda. Med vinet i den ena handen, chokladkakan i den andra, sladdandes in från sidan.

Jenny med bloggen Bortom ljus och Mörker. Fina Jenny som är en inspiration, även om hon kanske själv inte alltid inser det. En stark kvinna, en stark berörande blogg som visar på en enorm kämparglöd och ett jävlaranamma som heter duga. Även Jenny är jag övertygad om att hon inom en snar framtid sladdar in från sidan.

Annie med bloggen Systrarna Karlsson. Annie är min vän, en inspirationskälla som handlar om allt annat än det jag lever med och i. Hon återbrukar, fantiserar och gör det till verklighet. Det finns ingen ände för vad hon kan kreera. Hennes energi är aldrig sinande, pysslandet verkar aldrig ta slut och tur är väl det. Det här är en blogg som är gränslöst pysslig och fantasifull.

Carolina med bloggen Acarolinas - Självkänsla och föräldraskap. En duktig bloggerska med många åsikter och en bredd i sin blogg. Hon är en för mig ung tjej med en äldre kvinnas erfarenheter. Hennes historia har skapat henne, hon har insikter som andra kan leva ett liv för att nå. Utöver inspirerande inlägg hittar man även delicious treats som hon själv kallar dem, godsaker hon bakar, lagar, ofta efter eget huvud. Riktigt fina sådana kan jag själv tillägga.


Tack för en fin start på veckan kära läsare! Den här veckan ska fortsätta i en positiv anda, en minut i taget, hitta lugn och ro i vardagen. Se det lilla och fokusera på det positiva.





2 kommentarer:

  1. Stort tack för uppmuntran - Vad glad jag blir, nu gjorde du verkligen min dag!
    Fast jag får nog skippa det där vinglaset, jag står inte ens ut med lukten av vin ;D! Jag tar en chokladkaka i den andra handen också.

    SvaraRadera