fredag 13 januari 2012

Äntligen Fredag - Eller?

Alla andra gör det... fredagsmyser.

Ätstörda fnyser åt det, onödiga kalorier, önödigt unnande och onödig lyx som man inte förtjänar.

Negativa och felaktiga tankar är vad det är. Njutning och att få unna sig är inget man ska behöva förtjäna. Inget man behöver kompensera och inget man ska ha dåligt samvete för. Allt annat är bara dumma, ätstörda tankar. Jag vet att nästintill alla jag känner kompenserar sitt fredagsmys. En vanlig middag blir en enkel sallad för att man man ska kunna mumsa med gott samvete. Ett extra träningspass läggs in eller en extra promenad.

Kompensation.

Man behöver inte kompensera. Olater som är av dagligdos är något man kan jobba på kanske, om man ens har sådana. Men tillfälligheterna, fredagsmyset. Njut av de stunderna utan att kompensera, allt annat är just bara tankar.


Så hur ska ni fredagsmysa ikväll?




.

4 kommentarer:

  1. Jag har utmanat mig efter många timmars funderingar på om jag ska eller inte ska unna mig godis. Nu ligger godiset i min mage och det va SÅ gott!! Men fan va äs är arg på mig. Tror jag kommer gå upp i vikt. Känner mig dålig som ätit godis. Usch!

    SvaraRadera
  2. Ja fredagsmys är ett måste :) Oftast tillsammans med goa vänner o deras barn. Maten lagar vi tillsammans av det vi haft med oss. Myyyys på riktigt o alldeles underbart! Så långt från mitt ätsdtörda jag, jag som en gång styrde över allt.
    Finaste du Hanna, Kämpa på!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hanna: Ja, det värsta är ju att viss kompensation faktiskt inte kompenserar på det sättet man 'vill', ändå gör man det. Laxeringsmedel till exempel, det sköljer ju inte direkt bort kalorierna man pressat i sig. Det enda som händer är att du förlorar vätska och att kroppen tar stryk invändigt. Pratar med en psykolog ett par gånger i månaden. Både vill och inte vill ta emot hjälp. Hållt på med terapi och skit så länge nu. Det förlorar mening i mina ögon.
    Kram C

    SvaraRadera
  4. Man måste få njuta, precis som alla andra gör :)
    Hoppas din helg vart bra?
    måånga kramar fina<3<3

    SvaraRadera