torsdag 19 januari 2012

Fortitudo

Det krävs mod, mod att ta sig igenom en ätstörning, att möta ångest och känslor, att ifrågasätta och göra om, göra rätt.

Mina innerliga önskningar, mina övertygelser och önskningar om att vara en förebild för mina barn och mig själv, en bra fru. Det kräver mod.


Fysiskt mod att övervinna, våga gå igenom den fysiska och psykiska smärtan som det faktiskt innebär att bli frisk. Det gör ont att vara sjuk, men det gör ondare att bli frisk. Tills man nått hela vägen fram, när man inte längre är levande död utan bara levande i sin enkelhet, egenhet, storhet.

Psykiskt mod att utmana ätstörningstankar, mönster och rutiner. Prestigen i ätstörningen, den falska tryggheten.


Mod är att vara rädd, men att övervinna rädslan. Stärka självkänslan.


Jag är fullt och fast övertygad om att alla har det inom sig, mod. Alla kan plocka fram det bara man känner sig tillräckligt hotad, självbevarelsedrift. Har man kommit till insikt om allt negativt, alla begränsningar som en ätstörning sätter då är det dags att leta fram det lilla mod man har.


Vara rädd, det är en del av att vara modig, men fortsätta ändå. Utmana!





Du o Jag  - Öga för öga, tand för tand.


.

1 kommentar:

  1. Mod är verkligen att våga utmana, att våga erkänna att man hra problem kräver enormt med mod bara det :)

    Hoppas du mår bra idag?<3

    SvaraRadera