måndag 9 januari 2012

Förbättringssymptom



Jag har så många gånger ältat det här om alla symptom man får av att gå från ett anorektiskt ätande till ett normalt tuggande.


Det kan ofta kännas som man behöver försvara sig, försvara sig inför de som aldrig genomlidit detta, de som inte förstår eller ens kan tro att det kan vara sant hur kroppen faktiskt reagerar. Att man inte är onormal, tvärtom.

Förra veckan fick jag ett dokument av fina Camilla med bloggen ResanUpp. Hon hade själv med den i sin blogg och jag tyckte den var så klockren att jag bad snällt om att få visa den i min egen. Hon har i sin tur fått den på sin ÄS-mottagning.

Alla som har en ätstörning, vilken det än må vara, borde få se den här listan. Alla äs-mottagningar borde dela ut den. Jag har aldrig sett den, inte någon liknande och då har jag ändå haft kontakt med vården till och från sen 2002, alltså 10 år.

Så tack Camilla!




Den skulle gå att modifiera, en för vuxna och en för unga. En för män och en för kvinnor. Men sammantaget så är den så förtydligande.

.

2 kommentarer:

  1. jag kan nog pricka av nästan alla de där punkterna det senaste. Så. Himla. Skönt.!

    Kärlek till dig!

    SvaraRadera
  2. Jag är så lycklig för dig underbara fantastiska du!

    Kärlek tillbaks!!

    SvaraRadera