torsdag 5 januari 2012

Kära Sömn - kom tillbaks!

Åhh min kropp reagerar på förändringen, kolhydraterna som varit så frånvarande under lång tid.

Kvällstid hamnar jag i någon form av "paltkoma" förmodligen för att matsmältningen kräver sådan direkt och enorm energi.

Sen är jag vaken nattetid, magen jobbar för fullt, spänd som en boll och hela jag känner mig slutkörd. Dessutom har jag lagt på mig en massa vatten, något jag vet försvinner av sig själv om jag bara fortsätter tugga. Låter kroppen få vänja sig, anpassa sig och komma tillbaks.


Jepp, jag är skitgnällig och tråkig idag, men det skulle ni med varit om ni varit vakna sen 00:10 inatt, stirrandes i taket, surfa en stund, vrida sig och höra älsklingen andas. Bli varmare och varmare av kroppens hårda inre arbete, svettas mellan brösten trots en sovrumstemperatur under 10gr.


Överväger seriöst att dra ner på vägandet. Jag vet att det är det enda rätta, men det är inte lätt. Det är säkerligen i stil med att få en knarkare drogfri över en natt. Men att väga vätska, tillfälligheter som nu kommer uppstå, vikten som kan skilja enormt bara på ett par dagar. Det är mumma för anorexin, det gör att det kan bli än svårare att ta de där viktiga stegen fram i rätt riktning.

Så jo, sluta väga sig varje dag, börja begränsa det till 2 gånger i veckan som en start, vad tros om det? Ohh det känns skitläskigt ska jag erkänna, huuaaaaaa, ska jag verkligen våga detta. Känner kallsvetten som kryper sig på.




.

1 kommentar:

  1. En fråga, vad är syftet med att väga sig varje dag om du tänker efter? Är det du eller anorexin som vill det? Jag skulle rekommendera dig att väga dig max en gång/vecka(samma dag)för att se att det går åt rätt håll men inget där emellan, jag lovar det ställer bara till det ännu mer för dig! Att våga släppa på kontrollen är en del på vägen till det fri(sk)a livet.

    SvaraRadera