måndag 2 april 2012

Carpe Diem - Älskar dig!

Visst är det ett uttjatat gammalt citat. Känns lite sådär, lite som man nästan rynkar på näsan och skrattar bort det. Ser att det är rätt men inser det inte, blundar.


Men det finns en sanning i gamla uttryck. Det finns en anledning att detta sitter i makens och min förlovningsring. Fånga dagen, fånga nuet! Våga leva NU!


8 Juli 2005... Träffar jag min kärlek. Det där med kärlek vid första ögonkastet finns bara i sagan, right? Men när jag träffade min A, på krogen av alla ställen som man absolut inte träffar sin äkta hälft på, då slocknade allt ljus i rummet och centrerades på honom. Detta är egentligen helt sjuk, men det var exakt så vi upplevde varandra just då, i just det tillfället. Från den dagen är det vi.

Efter lite smått utspritt dejtande som hamnade på en totalsumma av nio timmar, oskyldigt pussande på diverse parkbänkar, hålla handen och fånigt mass-sms:ande, ja då blev han min sambo. En tandborste fick plats brevid min.

När fyra veckor gått, från första ögonlicket, växlades ringar. Carpe Diem fick plats i vårt liv, vi var citatet, vi levde det!

På vår årsdag, 8 Juli 2006, då blev vi man och hustru. Oskiljaktiga. 


Sedan har tiden traskat på, barn har fötts och livet ser idag helt annorlunda ut. Carpe Diem finns i våra hjärtan men är något vi idag kämpar med båda. Han med sitt sen-tänk och jag med mitt leva i nuet, insikt och acceptans. Men vi har det inuti oss - det gäller att plocka fram det igen, förverkliga det och inse värdet av här och nu.


Idag fyller min kärlek år, en dag som för mig känns lite magisk, det var ju idag han föddes. Idag han för en hel del år sedan föddes att bli just min man, dela sitt liv med mig.


Älskar dig Anders! 



En mycket älskad man med en oerhört älskad dotter


.

2 kommentarer:

  1. Härligt positiv läsning! Vi gifte oss med inte allt för långt mellanrum förresten, min och makens bröllopsdag är 19 maj 2006 (och vår förlovningsdag den 23 april 2005). I våra ringar står det Senzafine, med inspiration från "vår" låt Senzafine med Lacuna Coil och ordets betydelse (utan slut).

    Hoppas din älskade får en fin födelsedag tillsammans med sin fina familj!

    Kram

    SvaraRadera
  2. sv: Ja, visst är den fin! Maken är en riktig musikfanatiker (eller well, rock- och hårdrocksfanatiker), så han har öppnat en helt ny musikvärld för mig kan man säga. Han är dessutom språkfanatiker och pratar bland annat italienska.

    Sonen är född i juli 2006, så han börjar förskoleklass i år. Gifte mig tämligen höggravid med andra ord ;)!.

    Kram

    SvaraRadera