torsdag 26 april 2012

Magi

Jamen seriöst!


Min kropp har verkligen fått gå igenom prövningar.... många år med ätstörningar, låga bmi, kompensationsbeteenden och annan skit...


Gjorde en undersökning på lever, galla, pancreas och även njurar idag... allt var perfekt! Helt ärligt trodde jag inte det var sant! Jag är så väl medveten om att delar av mitt liv är negativt och att det finns kompensatoriska beteenden som under många år borde riva murar snarare än tvärtom.


Jag är medveten om att min/mina läkare vill att jag ska se konsekvenserna av mitt destruktiva leverne för att finna den där sista motivationen, tji fick de! Däremot betyder det inte att jag inte tänker fortsätta framåt, gå det där sista steget, bli frisk.






(madde... visst är en skyr bättre än frukt som tillägg till ägg.... anonym... du har så rätt i dina åsikter, tänker inte säga emot men jag blir ledsen att de få bilder jag lägger in på mig själv ses som "magra"... jag har ett nylle som är benigt oavsett vikt men thats all.... tack för eftertanke! 
Trigga är ju det sista jag vill)




.

11 kommentarer:

  1. Det verkar som att jag får fortsätta dansa då!
    *Dansar levergallapancreassegerdans*.

    Det är ju fantastiskt att din kropp är frisk, nu är det dags för själen att nå samma status!

    Kram

    SvaraRadera
  2. hurra att min hanna är bra i sina inre organ!!! och vad det gäller skyr... hm, jag får nog läsa innehållsförteckningen och en massa näringslära innan jag kan diskutera det :-) jag tänker inte ge mig så där bara (asgarv) <3 <3 kram
    (eller, jo det tänker jag visst) (va skönt att du var bra)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skyr innehåller helt klart mer näring än en frukt, protein och kolisar (utöver socker)... + dubbla kalorimängden... wohoo, tack för all support! <3

      Radera
  3. Grattis till fina värden - motivation av att konstateras "förstörd" verkar inte direkt konstruktivt i alla fall!

    Och återigen: ledsen, men jag kände att jag behövde säga det, eftersom jag kände igen det där med att alla tycker man blivit "lagom" - eftersom de har nåt värre att jämföra med. Tänk på att vi inte har det där värre att se tillbaka på (eftersom du som sagt väntat tills du såg "frisk nog" ut med bilder). Vill också klargöra: att ditt ansikte hade tydlig struktur kunde jag nog snabbt se (du vet, sånt där de letar efter hos modeller! ;-) ), det var mer små ledtrådar av lite överkropp, händer (oj vad händerna skvallrar, det hade jag aldrig trott innan jag själv blev sjuk) o.s.v. Mer helheten.
    Och triggad blir i alla fall inte jag. Dels för att jag aldrig vill tillbaka (även om hjärnan skriker det ibland) och dels för att jag insett att vi alla ser olika ut. Jag blir aldrig lika smal/lång/kurvig etc som ni andra ändå, så jämförelser tjänar inget till... Men jag förstår vad du menar. (Tänk då på att jag står för positiva kritiken till bloggen!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla fina! O var inte ledsen jag gillar uppriktihet!! O tackar för de fina orden dessutom <3

      Sen har du mer än rätt i en sak, jämförelsenojjan. Hela samhället går ju idag ut på just detta, allas vår akilleshäl. Vi ska jämföra oss, bli bättre, annorlunda. Istället för att stanna upp, acceptera.

      KRAM

      Radera
  4. underbart ju. Grattis!!!! :) Men angående skelettet, har du haft mens hela tiden, det påverkar ju mycket. Jag har lite benskörhet pga det. Underbart för dig, verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Ja denna omgång hade jag mensen kvar, dock väldigt oregelbundet.... Däremot har jag under många år varit utan mens tidigare, vilket kan påverka även dagsläget MEN som tur var så gjorde det inte det. Tack igen!! <3

      Radera
    2. underbart! och skönt att höra för mig med. Men har du varit mycket underviktig under längre tider? Sorry för frågor men är orolog själv. Tar ju mycket energi och tid att gå upp..

      Radera
    3. Jo det har jag... Oroa dig nu inte utan lägg energin på att bli frisk, det går! Det går också att gå upp i vikt relativt fort, energi tar det JA men det blir lättare för varje kilo man går upp kan jag lova.

      I slutändan kommer det vara värt det :)

      Radera
  5. Oh, vad skönt att din kropp verkar må så bra! :)

    SvaraRadera